دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 129582

پدر پیوند قلب ایران با اشاره به حضور بیش از 200 جراح قلب در کشور، گفت: این تعداد جراح، از جراحان قلب در کشور انگلستان هم بیشتر است.

سلامت نیوز: پدر پیوند قلب ایران با اشاره به حضور بیش از 200 جراح قلب در کشور، گفت: این تعداد جراح، از جراحان قلب در کشور انگلستان هم بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمدحسین ماندگار در آستانه برگزاری روز ملی آترواسکلروز، اظهار داشت: ما به هیچ عنوان در مناطق محروم کشور با کمبود جراحان قلب مواجه نیستیم، زیرا بیش از حد نیاز هم جراح تربیت کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان محروم ترین شهر ما دارای 2 جراح قلب است ضمن اینکه حتی شهرهای با جمعیت متوسط نیز بیش از حد جراح قلب دارد.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق ادامه داد: از آنجا که دوره آموزشی این رشته سخت است باید به اندازه ای جراح تربیت کنیم که بیکار نمانند و بیشتر باید از نظر کیفی و بر روی کارهای تحقیقاتی سرمایه گذاری کنیم.

همایش آترواسکلروز، 14 آذر ماه جاری در هتل آزادی پارسیان و با همکاری انجمن های آترواسکلروز، قلب، سکته های مغزی و اینترونشنال کاردیولوژی، بخش قلب و عروق شرکت سانوفی و دهها متخصص از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha