نخستین عمل جراحی آندوسكوپی دیسك گردن صبح امروز توسط پروفسور جان چیو در ایران انجام شد.

به گزارش فارس، پروفسور جان چیو؛ رئیس مركز تحقیقات ستون فقرات كالیفرنیا در خصوص این عمل جراحی به خبرنگاران گفت: نتیجه این عمل جراحی مشابه عمل جراحی باز است و كمترین شكاف در بدن بیمار ایجاد می‌شود.
وی تصریح كرد: در این عمل جراحی بافت‌ها را نمی‌بریم و عضلات را با ابزار بسیار ظریف كنار می‌زنیم تا به دیسك برسیم بعد فشار دیسك را كم می‌كنیم و برای جمع‌كردن و جوش دادن ناحیه زخم از لیزر استفاده می‌كنیم.
جان چیو افزود: در این عمل جراحی از آن‌جا كه فرد خونریزی ندارد به وی خون تزریق نمی‌شود و عوارض ناشی از تزریق خون را تحمل نمی‌كند.
این پزشك جراح خاطرنشان كرد: بیمار سه ساعت بعد از عمل جراحی مرخص می‌شود و خیلی زود می‌تواند به فعالیت‌های اجتماعی خود بر می‌گردد و از لحاظ اقتصادی هم به دلیل قیمت پایین این عمل، به صرفه است.
وی گفت: بیمار می‌تواند بعد از 6 روز فعالیت عادی زندگی خود را آغاز كند و بعد از 3 هفته فعالیت ورزشی خود را نیز می‌تواند آغاز كند. یكی از كوهنوردانی كه بر روی وی این عمل جراحی انجام شده بود بعد از سه هفته توانست به هیمالیا برود و بدون مشكل برگردد.
رئیس مركز تحقیقات ستون فقرات كالیفرنیا یادآور شد: در این عمل جراحی امكان برگشت كمتر از یك درصد است در حالی كه در اعمال جراحی باز امكان برگشت در حدود 3 تا 8 درصد است.
وی آموزش این عمل جراحی به پزشكان ایرانی را یكی از برنامه‌های اصلی خود دانست و افزود:‌ من 4 سال قبل هم به ایران آمده بودم و ایرانیان زمانی در رشته پزشكی سرآمد بودند و از آنجا كه این پزشكان باهوش هستند به راحتی می‌توانند این روش را یاد بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha