سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
کد خبر: 129637

کمردرد از معضلاتی است که این روزها گریبان بسیاری از افراد را گرفته است در این خبر شما را با برخی از راهکاریی که به کاهش آن منتهی می‌شود؛ آشنا می‌کنیم.

سلامت نیوز:  کمردرد از معضلاتی است که این روزها گریبان بسیاری از افراد را گرفته است در این خبر شما را با برخی از راهکاریی که به کاهش آن منتهی می‌شود؛ آشنا می‌کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،‌ یک متخصص می‌گوید: ساییدگی مهره‌ها به دلیل کهنسالی و تیر کشیدن ستون فقرات کمر از دردهای معمول کمر است که می‌توان با رعایت برخی موارد از درد و ناراحتی حاصل زمان جراحی در این ناحیه کاست.

دکتر «مایکل گلیبر» جراح ستون فقرات ارتوپدی و سخنگوی بخش مربوط به فنون جراحی و معلولیت‌های جسمی آکادمی آمریکا اظهار داشت: بسیاری از مردم که به کمر درد کمتری دچار هستند می‌گویند، علائم مختل روزمره خود هرچند از عادات روزمره است ممکن است عامل‌‌های علت درد باشد.

وی افزود: مهم است که برخی از این رفتارها شناسایی و از آنها اجتناب شود.

وی ادامه داد که ورزش منظم عضلات پشت را تقویت می‌کند و در صورتیکه فرد درد شدیدی در کمر خود دارد، نباید ورزش شدید انجام دهد.

وی افزود: خوابیدن بیش از حد و در رختخواب ماندن به حالت خمیده می‌تواند علت علائم درد باشد و روز به روز بدتر شود.

وی توصیه کرد: افراد بیمار سعی کنند از بلند کردن اشیاء سنگین جلوگیری کنند و در صورتیکه بیماران چاره‌ای برای انجام بلند کردن اشیاء سنگین نداشته باشند باید با روش مناسب این کار را انجام دهند و کمر خود را راست نگه داشته و زانو‌ها را خم کنند.

تحقیقات نشان داد که حفظ وزن مناسب برای بدن لازم است و چاقی و اضافه وزن، استرس را بر درد کمر اضافه می‌کند.

به وضعیت خود نگاه کنید. گوش‌های شما باید با خط بالای شانه‌هایتان در یک خط باشند. بازوان شما باید آویزان و راحت و نزدیک بدن باشد و دست‌های شما باید در یک خط و پایین تر از ساعدتان باشد.

براساس بررسی‌های انجام شده بهداشت ملی بیش از 65800 هزار بزرگسال آمریکایی از کمردرد رنج می‌برند.

منبع: پایگاه خبری هلث‌دی‌نیوز آمریکا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha