عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کودکان کار یکی از اقشار آسیب‌پذیر در جامعه هستند که به تازگی به دلیل سوءاستفاده‌های جنسی که از این کودکان می‌شود وارد چرخه آماران بیمارن مبتلا به اچ.آی.وی شده‌اند.

سواستفاده‌های جنسی از کودکان کار /افزایش آمار کودکان مبتلا به ایدز

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کودکان کار یکی از اقشار آسیب‌پذیر در جامعه هستند که به تازگی به دلیل سوءاستفاده‌های جنسی که از این کودکان می‌شود وارد چرخه آماران بیمارن مبتلا به اچ.آی.وی شده‌اند.

شهلا میر گلوبیات در گفت و گو با پانا با بیان این مطلب افزود: متاسفانه در گذشته آمار کودکان مبتلا به ایدز چندان چشم گیر نبوده است اما اخیرا کودکان آسیب پذیر و کار در این آمار ها دیده می‌شوند.

 نماینده مردم ساوه در مورد اینکه روش‌های کنترل این بیماری چگونه است، عنوان کرد: اگر دنبال این هستیم که ایدز را کنترل کنیم باید ملاحظات را در اطلاع رسانی کنار بگذاریم حذف بعضی ملاحظات بی مورد به کاهش ابتلای افراد به بیماری ایدز کمک می‌کند.

 وی گفت: وزارت بهداشت نیز برنامه ویژه را برای مقابله با این بیماری دارد زیرا بیماری ایدز مانند دیگر بیماری‌های عفونی زیر نظر وزارتخانه است و بودجه‌ای را برای کنترل ودرمان بیماری در نظر گرفته شده است که به صورت آیین نامه‌های در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

 نماینده مردم ساوه در مورد افزایش این بیماری در کشور گفت: ایدز یکی از بیماری‌هایی است که متاسفانه در کشور ما در حال افزایش است و باید توجه بیشتری به این بیماری بشود. در اوایل شیوع این بیماری بیشتر از طریق سرنگ‌های آلوده بود اما متاسفانه امروزه این بیماری از طریق روابط جنسی پرخطر رو به افزایش است با توجه به افزایش این بیماری در کلان شهرها در شهرهای کوچک نیز افزایش داشته است آمار دقیقی در دست یست اما متاسفانه در تمام سطح کشور رو به افزایش است.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی مانند یک تیم کاری کمک به کاهش این بیماری در کشور کنند اعتیاد و ایدز دو عامل جداناپذیر هستند درصد بالایی از مبتلایان به ایدز اعتیاد نیز دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha