سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 129643

رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت برای ارائه توضیحاتی درباره پرونده شیر آلوده به پالم وخمیرهای مرغ و همینطور ورود برنج‌های غیر طبیعی به دادسرای کارکنان دولت احضار شد.

سلامت نیوز: رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت برای ارائه توضیحاتی درباره پرونده شیر آلوده به پالم وخمیرهای مرغ و همینطور ورود برنج‌های غیر طبیعی به دادسرای کارکنان دولت احضار شد.

پیمان حاج محمود عطار یکی از وکلای شاکی معاون وزیر بهداشت در گفت‌وگو با آنا از برگزاری دادگاه شکایت از رسول دیناروند در روز سه شنبه خبر داد و گفت: عدم نظارت بر تولید و توزیع شیر آلوده به پالم، ورود خمیر مرغ و برنج غیر طبیعی به بازار و ... از جمله موارد تخلف وی محسوب می‌شود.

وی افزود: دیناروند فردا برای ارائه توضیحات تکمیلی نزد بازپرس پرونده در شعبه 15 بازپرسی دادسرای کارکنان دولت حاضر خواهد شد تا به این پرونده رسیدگی شود.

حاج محمود عطار همچنین افزود: براساس دستور بازپرس، کارشناسان باید نظرات و مدارک و مستندات خود را درباره آلوده بودن این مواد ارائه کنند، زیرا برنجی که به نام برنج خارجی از کشورهای همسایه شرقی وارد کشور می‌شود در اصل یک محصول شیمیایی است که سازمان غذا و دارو هیچ نظارتی بر نحوه تولید و توزیع آن در کشور ندارد.

این وکیل دادگستری یادآور شد: این برنج‌های آلوده هیچ یک از مشخصه‌های برنج طبیعی را ندارند و حتی نحوه تولید آن مشخص نیست. برنج واقعی شلتوک دارد در حالی که این برنج از خمیر شیمیایی که مواد اولیه نامشخصی دارد و از یکسری ضایعات تهیه می‌شود و در قالب و اندازه و قواره برنج طبیعی در دسترس مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مصطفی ترک همدانی وکیل و همکار دیگر ما، نمونه‌های موجود از این برنج را از بازار تهران در چهار راه مولوی جمع آوری کرده و با استفاده از میکروسکوپ مستندات و مدارکی تهیه کرده است و حتی نمونه‌های جعلی برنج را در دست دارد که در دادگاه ارائه می‌شود و البته مردم می‌توانند برنج واقعی را با این نوع برنج خارجی مقایسه کنند.
لازم به ذکر است، 16 مهر ماه سال جاری تعدادی از وکلای دادگستری از معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل نداشتن نظارت بر تولید خمیر مرغ و خمیر برنج به دستگاه قضا شکایت کردند.

دلیل شکایت مرتضوی از وکیل شاکیان تامین اجتماعی

همچنین حاج محمود عطار با اشاره به برگزاری دادگاه شکایت سعید مرتضوی از وکیل شاکیان پرونده تامین اجتماعی یادآور شد: هم اکنون دادگاه مصطفی ترک همدانی به دلیل شکایت سعید مرتضوی مبنی بر نشر اکاذیب در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha