بر اساس تفاهم نامه‌ای که در تاریخ 10 آبان ماه سال جاری میان وزرای بهداشت و آموزش و پرورش منعقد شد، تعامل در راستای تسهیل دسترسی دانش آموزان به وعده‌های غذایی سالم با نظارت بر پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس، استانداردسازی این پایگاه‌ها و تسهیل مشاوره تغذیه‌ای و اجرایی برنامه مکمل یاری آهن و ویتامین D به عنوان یکی از تعهدات هر دو وزارتخانه قید شده است.

سلامت نیوز: بر اساس تفاهم نامه‌ای که در تاریخ 10 آبان ماه سال جاری میان وزرای بهداشت و آموزش و پرورش منعقد شد، تعامل در راستای تسهیل دسترسی دانش آموزان به وعده‌های غذایی سالم با نظارت بر پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس، استانداردسازی این پایگاه‌ها و تسهیل مشاوره تغذیه‌ای و اجرایی برنامه مکمل یاری آهن و ویتامین D به عنوان یکی از تعهدات هر دو وزارتخانه قید شده است.

دکتر مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در توضیح اقدامات انجام شده برای اجرای این بند از تفاهم نامه که بر مکمل یاری آهن و ویتامین D تاکید دارد اظهار کرد: اکنون در حال اجرای مفاد این موافقتنامه هستیم.

وی ادامه داد: آهن‌یاری و توزیع مکمل برای دانش‌آموزان دختر در این موافقتنامه دیده شده است و آن را در آینده نزدیک برای مدارس سراسر کشور عملیاتی خواهیم کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: آهن‌یاری برای دانش‌آموزان دختر متوسطه اجرا خواهد شد که به سن بلوغ رسیده و از نظر پزشکی نیازمند دریافت آهن هستند.

لازم به ذکر است در همین راستا، چندی پیش مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت نیز به ایسنا گفت: برنامه مکمل یاری هفتگی آهن برای دختران دانش آموز به صورت هفتگی و با همکاری آموزش و پرورش انجام می‌شود. بر این اساس مکمل یاری با ویتامین D از امسال برای کاهش مشکل کمبود این ویتامین در مدارس دخترانه آغاز شده است. مکمل ویتامین D تهیه و تامین شده و توزیع آن در حال حاضر در 30 دانشگاه علوم پزشکی کشور به اجرا درآمده است. پس از تامین اعتبارات، این برنامه نیز در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha