سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد اهداف 60 روزه‌ای که برای مقابله با شیوع ابولا در غرب آفریقا تعیین کرده بود عمدتا محقق شده است.

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد اهداف 60 روزه‌ای که برای مقابله با شیوع ابولا در غرب آفریقا تعیین کرده بود عمدتا محقق شده است.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده بود که قصد دارد تا روز اول دسامبر در سه کشور لیبریا، سیرالئون و گینه 70 درصد بیماران مبتلا به ابولا را قرنطینه و درمان کند. همچنین 70 درصد قربانیان به شکلی ایمن دفن شوند تا بیماری سرایت نکند.

دکتر «بروس ایلوارد» از کارشناسان این سازمان گفت که هدف مورد نظر برای معالجه بیماران فقط در سیرالئون به میزان تعیین شده نرسیده است. وی همچنین اخطار داد که هنوز کار زیادی برای به صفر رساندن موارد ابتلا به بیماری باقی مانده است.

در تازه ترین گزارش سازمان جهانی بهداشت، آمار مرگ و میر ناشی از شیوع ابولا در سه کشور غرب آفریقا 6928 نفر ذکر شده است. با این حال دکتر ایلوارد گفت صدها مورد مرگ که در پایان هفته در لیبریا گزارش شده بود در واقع به دلیل ابولا نبوده و از آمار گزارش رسمی این سازمان کاسته می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی بعدا با اصلاح این آمار گفت که 5987 نفر در لیبریا، سیرالئون و گینه مرده‌اند و شش نفر هم در مالی بر اثر این بیماری جان باخته اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، دکتر ایلوارد که دستیار مدیر کل ماموریت مقابله با ابولا در این سازمان است گفت که شکاف بزرگ میان میزان ابتلا به بیماری و امکانات لازم برای مقابله با آن اکنون به طور قابل توجهی کاهش یافته و تاکید کرد که نسبت به 60 روز قبل وضعیت خیلی عوض شده است.

وی خاطر نشان کرد: ما اکنون بر این باوریم که از سه کشور فوق در لیبریا و گینه بیش از 70 درصد بیماران گزارش شده تحت درمان قرار گرفته‌اند و در سیرالئون احتمالا در بیشتر بخش‌های کشور این هدف محقق شده است.

وی تاکید کرد: گزارش‌های قبلی سازمان جهانی بهداشت که نشان‌دهنده موفقیت کمتری بود پس از تحلیل داده‌های تازه، اصلاح شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha