سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 129669

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی امحای بردگی، 2 دسامبر 2014 برابر با 11 آذر ماه جاری گفت براساس برآوردهای سازمان ملل متحد، درحال حاضر بیش از 18 میلیون انسان به عنوان کارگربرده به سر می برند.
 
به گزارش سلامت نیوز در پیام بان کی مون آمده است زنان قاچاق می شوند، فروخته می شوند و در روسپی خانه ها حبس می گردند. هر روز دختران جوان به زور مجبور به ازدواج می شوند یا مورد سوء استفاده جنسی قرار می گیرند و به عنوان کارگر خانگی استثمارمی شوند.
 
ایشان می گوید 25 سال بعد از تدوین کنوانسیون حقوق کودک، پسران و دختران هنوز در شرایط وحشتناک کار می کنند. مردان جدا شده از خانواده های خود، هنوز در کارخانه های مخفی مبحوس هستند، در وضعیت غل و زنجیر با حقوق های ناچیزبه سر می برند و فرصت کم برای بازدپرداخت بدهی هایشان دارند.
 
وی دولت های عضو ملل متحد، بخش تجاری، بنیاد ها و سایر کمک کنندگان را ترغیب نمود تا از "صندوق داوطلبانه ملل متحد در مورد گونه های معاصر بردگی" حمایت نمایند تا جامعه مدنی بتواند طرح های اساسی برای بازپروری و کمک به قربانیان بردگی اجرا نماید.
 
دبیر کل می گوید اجازه دهید همگی تمام تلاش خود را برای کمک به میلیون ها قربانی درسراسرجهان معطوف کنیم که در بردگی گرفتار و از حقوق بشر و کرامت محروم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha