چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12967

محققان به تازگی اعلام كرده‌اند جستجو در اینترنت باعث افزایش قدرت مغز می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی بی‌بی‌سی، تحقیقات انجام شده در دانشگاه كالیفرنیا لس‌آنجلس نشان می‌دهد كه كار كردن و جستجو در اینترنت در افراد میان‌سال و مسن باعث افزایش قدرت مغز آن‌ها می‌شود.
محققان اعلام كردند با افزایش سن سرعت فعالیت‌های فیزیكی افراد و همچنین محاسباتی آن‌ها كاهش می‌یابد و همچنین قدرت مغز انسان نیز كم‌تر می‌شود.
پروفسور گری اسمال؛ سرپرست این تحقیقات می‌گوید: جستجو كردن روزانه در اینترنت در افراد مسن باعث می‌شود فعالیت مغر بیشتر شود.
این تحقیقات نشان می‌دهد افزایش سن افزاد تغییرات زیادی را در مغز انسان به همراه دارد و مغز انقباض پیدا می‌كند و فعالیت‌های سلول‌های مغر نیز كاهش می‌یابد و محققان و دانشمندان همیشه به دنبال روشی بودند كه بتوانند فعالیت‌های مغز در سنین مسنی را افزایش دهند و مغر را فعال نگه‌ دارند.
سرپرست این تحقیات گفت: نتایج این مطالعات نشان می‌دهد كه كار با كامپیوتر در سنین پیری موثر و مفید است و می‌تواند مغز فرد را فعال كند و می‌تواند جستجو در اینترنت و كار با كامپیوتر ورزشی برای مغز به حساب آید.
این تحقیقات بر روی 24 داوطلب بین 55 تا 76 ساله انجام شده كه نیمی از این افراد با اینترنت كار می‌كردند و نیم دیگر با كامپیوتر و اینترنت كار نمی‌كردند. در این مطالعات مغز داوطلبان اسكن شده بود.
جزئیات بیشتر این تحقیقات در مجله علمی «Geriatric Psychiatry» به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha