دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره چشم‌پزشکی ایران گفت: سیستم سازی، تخصص و افزایش کیفیت و رعایت استاندارد منحصراً توسط ارتباطات بین‌المللی محقق می‌شود بنابراین باید با تمام امکانات به سمت بین‌المللی شدن پیش برویم.

سلامت نیوز: دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره چشم‌پزشکی ایران گفت: سیستم سازی، تخصص و افزایش کیفیت و رعایت استاندارد منحصراً توسط ارتباطات بین‌المللی محقق می‌شود بنابراین باید با تمام امکانات به سمت بین‌المللی شدن پیش برویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مسعود سهیلیان دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره چشم‌پزشکی ایران در افتتاحیه این کنگره اظهارکرد: مسئولان کنگره از ابتدا به دنبال بین‌المللی کردن کنگره بودند ولی موفق نشدند.

وی افزود: تمام کشورها به دو دلیل در صدد توسعه و افزایش توانمندی هستند که یکی دسترسی به افزایش تولید و ثروت بیشتر و دیگری دستیابی به فناوری با همکاری‌های بین‌المللی با هدف دستیابی به ثروت است.

سهیلیان خاطرنشان کرد: این سوال مطرح است که چرا با وجود این همه دانشگاه، مرکز پژوهشی و هزاران استاد و محقق چرا هنوز به اهداف خود نرسیده‌ایم و تقدم و تأخر مشکلات را نمی‌دانیم.

دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره چشم‌پزشکی ایران گفت: باید بدانیم علت ناتوانی در افزایش توانمندی‌هایمان چیست و در کشور با وجود این همه همایش، مجلات و فصلنامه از کجا نشأت می‌گیرد.

سهیلیان تاکید کرد: ناکارآمدی مشکل اصلی است حال باید دید ریشه این ناکارآمدی چیست و به نظر می‌رسد مشکل بین‌المللی نبودن است چرا که اگر بین‌المللی بودیم و استادان خارجی در کشور تدریس می‌کردند متخصصان داخل نیز خود را با آنان مقایسه کرده و ارتقاء پیدا می‌کردند.

وی گفت: منظور از بین‌المللی شدن بالا بردن کیفیت و رعایت استانداردهاست بنابراین به طور خلاصه مشکل ما در افزایش توانمندی، ناکارآمدی و راه حل آن بین‌المللی شدن است.

سهیلیان تصریح کرد: سیستم سازی، تخصص و افزایش کیفیت و رعایت استاندارد منحصراً توسط ارتباطات بین‌المللی محقق می‌شود بنابراین باید با تمام امکانات به سمت بین‌المللی شدن پیش برویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha