رئیس مرکز انستیتو ، دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: مصرف زیاد و روتین فست فودها و تنقلات غذایی کاذب، بدن را در مقابل انواع بیماریها حساس تر می کند.

احمد رضا درستی در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز در اصفهان افزود: درصد کم ویتامین وپروتئین موجود در فست فودها و تنقلات غذایی کاذب همچون چیپس، پفک و نوشابه نمی تواند املاح مورد نیاز بدن را تامین کند و همین مسئله  مصرف کنندگان را با انواع بیماریها مواجه کرده است.
وی با اشاره به اینکه کمبود یا نبود هر یک از انواع ویتامین ها و پروتئین ها دربدن  بار بیماریها را افزایش می دهد اعلام کرد: بد شکل شدن استخوان ها، بدبینی یا کم بینی وکامل نشدن رشد و نمو در افراد براثر کمبود ویتامین A به وجود می آید و این درحالی که کمبود ویتامین B ، نامناسب شدن فعالیت مغزی، فلج عضلات حرکتی و بیماریهای عصبی را به همراه دارد.
رئیس مرکز انستیتو ، دانشکده علوم تغذیه  و صنایع غذایی کشور با بیان اینکه کمبود ویتامین C زمینه  خونریزی داخلی را در بدن فراهم می کند ادامه داد: کمبودآهن، کلسیم، منیزیم و روی به ترتیب باعث جلوگیری از خون سازی کافی دربدن، افزایش پوکی استخوان،  تشنج ، کاهش اشتها و تحلیل قوای جسمی بدن می شود.
وی بیان داشت: چاقی و کم خونی شایع ترین علامت  مصرف بالای غذاهای آماده و تنقلات غذایی کاذب در مصرف کنندگان این مواد است.
رئیس مرکز انستیتو، دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی کشور خاطرنشان ساخت: گرچه مصرف فست فودها و تنقلات غذایی کاذب باعث سیری کاذب وکاهش  میل به غذا درآنها می شود  اما ترکیبات انرژی زا و نشاسته بالای موجود در غذاهای آماده عامل چاقی کاذب و هیکل بزرگ و پف کرده در مصرف کنندگان می شود.
وی تصریح کرد: مصرف فست فودها و تنقلات غذایی کاذب اگر به صورت تفریحی و به صورت یک تا دو باردرماه باشد تاثیرسوء  بر سلامتی بدن ندارد.
درستی ، مصرف بالای آجیل را نیز مضر دانست و  اظهارداشت: مصرف زیاد مربا که بعضا ازپوست میوه  و آب شکر زیاد درست شده توصیه نمی شود و باید به میزان کم در برنامه غذایی خانوارها قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha