معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب به بیش از 6 هزار و 660 معلول در 6 ماه اول امسال خبر داد و گفت: دو هزار و 612 معلول نیز طی این مدت پلاک ویژه خودرو دریافت کرده اند.

سلامت نیوز: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب به بیش از 6 هزار و 660 معلول در 6 ماه اول امسال خبر داد و گفت: دو هزار و 612 معلول نیز طی این مدت پلاک ویژه خودرو دریافت کرده اند.

دکتر یحیی سخنگویی در گفتگو با مهر به خدماتی که به معلولان ارائه می شود اشاره کرد و گفت: سازمان بهزیستی در سال جاری با توجه به افزایش اعتبارات خود اقداماتی فراتر از سال های گذشته به معلولان ارائه می دهد به طوری که تعداد دریافت کنندگان خدمات توانبخشی طی 6 ماه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 هزار و 500 دانشجو شهریه دریافت می کنند گفت: همچنین 9 هزار و 440 دانش آموز نیز کمک هزینه تحصیلی از سازمان بهزیستی دریافت می کنند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از مناسب سازی 500 واحد مسکونی ویژه معلولان در سال جاری خبر داد و گفت: در 6 ماهه امسال تعدادی واحد مسکونی برای استفاده معلولان مناسب سازی شده و در اختیار آنها قرار گرفته است.

به گفته سخنگویی همچنین طی این مدت دو هزار و 610 معلول نیز پلاک ویژه تردد خودرو دریافت کردند که این اقدام برای اولین بار انجام شده است.

وی با اشاره به کمک هزینه ایاب و ذهاب معلولان نیز گفت: یکی از برنامه های سازمان بهزیستی کمک به حضور معلولان برای تحصیل در اجتماع است و برهمین اساس در 6 ماه امسال کمک هزینه تحصیلی به 6 هزار و 660 معلول پرداخت کرده است.

وی از پوشش 80 درصدی حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون به 12 هزار و 500 معلول ضایعه نخاعی ماهیانه 120 هزار تومان به عنوان حق پرستاری اعطا می شود این درحالی است که سال گذشته 9 هزار و 140 معلول این کمک را دریافت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha