یک استادیار دانشگاه گفت: هر چند در شکستگی‌های مهم و توام با جابجایی استخوان‌ها، انجام فیزیوتراپی بسیار مفید است، اما باید توجه کرد که برای درمان همه شکستگی‌های استخوانی، فیزیوتراپی لازم نیست.

سلامت نیوز: یک استادیار دانشگاه گفت: هر چند در شکستگی‌های مهم و توام با جابجایی استخوان‌ها، انجام فیزیوتراپی بسیار مفید است، اما باید توجه کرد که برای درمان همه شکستگی‌های استخوانی، فیزیوتراپی لازم نیست.

محسن صفاری‌زاده، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هرگاه یکپارچگی استخوان از بین رود، شکستگی استخوان رخ داده است که البته شکستگی می‌تواند بدون جابجایی، همراه با جابجایی و گاهی نیز خردشدگی قطعات استخوان باشد.

وی‌، علایم شکستگی استخوان را درد، محدودیت حرکتی، تورم و حساسیت محل شکسته عنوان کرد و گفت: در شکستگی‌های توام با جابجایی، کوتاه شدن، بد شکل شدن و عدم توانایی در بکار بردن عضو شکسته نیز مشاهده می‌شود.

این استادیار دانشگاه روش‌های درمان را بی‌حرکتی عضو با بانداژ، گچ، جا اندازی و گچ‌گیری و گاهی جااندازی باز و ثابت‌سازی استخوان و همچنین گاهی جایگزینی قطعه شکسته با پروتز دانست که البته بسته به محل شکستگی، میزان جابجایی و سن بیمار متفاوت خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha