سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: شیوع مصرف مواد مخدر در جامعه، کاهش سن اعتیاد و افزایش مصرف مواد مخدر بین زنان از موضوعات نگران کننده در جامعه است.

سلامت نیوز: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: شیوع مصرف مواد مخدر در جامعه، کاهش سن اعتیاد و افزایش مصرف مواد مخدر بین زنان از موضوعات نگران کننده در جامعه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سردار حسین چناریان روز سه شنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان افزود: در حال حاضر 120 هزار معتاد در استان کرمان وجود دارد که هشت هزار نفر معتاد پرخطر هستند.

وی بیان کرد: گرایش زنان و دختران به اعتیاد از سه درصد به 10 درصد افزایش یافته که بسیار نگران کننده است.

وی به کاهش سن اعتیاد در استان و کشور اشاره کرد و گفت: افزایش اعتیاد به مواد مخدر صنعتی نیز نشان می دهد باید کارهای حوزه پیشگیری از اعتیاد با جدیت بیشتری اجرایی شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: متاسفانه شیوع مصرف روانگردان ها بین قشر تحصیلکرده بالاست و باید با آگاه سازی جامعه از شیوع این آسیب کاسته شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 26 درصد معتادان را معتادان به مواد مخدر صنعتی و روانگردان ها تشکیل می دهند.

سردار چناریان گفت: اعتیاد بویژه به مواد مخدر صنعتی و روانگردان ها با این باور نادرست که آمفتامین ها معتاد کننده نیستند رو به افزایش است.

وی تاکید کرد: موضوع پیشگیری از اعتیاد را باید به عنوان یک موضوع جدی در استان کرمان مطرح کرده و راهکارهای پیشگیری را با همکاری دستگاه های مختلف اجرایی کنیم.

وی سند پیشگیری از اعتیاد را بهترین مبنای کار در پیشگیری و کاهش آسیب اعتیاد دانست و افزود: مصون سازی افراد سالم و پیشگیری از اعتیاد افراد در معرض خطر یک اولویت مورد تاکید است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به این که براساس سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد، اقداماتی در استان کرمان انجام شده است، گفت: تاکنون 21 فعالیت قابل اجرا برای پیشگیری از اعتیاد در استان تدوین و 12 مورد آن با اولویت پیش بینی شده است.

وی ایجاد مدیریت واحد در انجام کارهای فرهنگی پیشگیری از اعتیاد را مورد تاکید قرار داد و افزود: توانمندسازی مردم برای ورود به مسایل اجتماعی و فرهنگی، سازماندهی متکدیان، هوشیاری خانواده ها، توجه به جوانان و نوجوانان و مدیریت متادون از دیگر راهکارهای پیشگیری از شیوع مصرف مواد مخدر به شمار می رود.

وی تاکید کرد: فروش و عرضه غیرقانونی متادون نیز یک نگرانی است که بخشی از کار پلیس مبارزه با مواد مخدر به رفع این موضوع اختصاص داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha