همزمان با اجرایی شدن فاز سوم طرح تحول سلامت، موضوع افزایش یکباره تعرفه‌های درمانی در روزهای اخیر به بحث اصلی رسانه‌ها در حوزه سلامت تبدیل شده است.

اسنادی از میزان درآمد واقعی پزشکان

سلامت نیوز: همزمان با اجرایی شدن فاز سوم طرح تحول سلامت، موضوع افزایش یکباره تعرفه‌های درمانی در روزهای اخیر به بحث اصلی رسانه‌ها در حوزه سلامت تبدیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، برخی کارشناسان از جمله دو تن از وزاری سابق بهداشت، به افزایش چشمگیر تعرفه های پزشکی که گفته می شود در این مرحله به طور متوسط 2.5 برابر شده است انتقاد جدی داشته اند.

انتقادات صورت گرفته و حواشی از آنجایی جدی شد که مهمانان برنامه تلویزیونی ثریا با نشان دادن آمار و ارقام مستندی از بالابودن دستمزد بخشی از پزشکان متخصص در کشور خبر دادند و از اینکه در فاز سوم طرح تحول تعرفه همین بخش ها نیز افزایش چشمگیری داشته است  انتقاد کردند.

درآمد پزشکان و واقعی کردن تعرفه های پزشکی

در این برنامه که با حضور وزیر بهداشت دولت اصلاحات و یک عضو بسیج دانشجویی و دبیرکل خانه پرستار به روی آنتن رفته بود اعلام شد اقدامات صورت گرفته در بالا بردن تعرفه ها، هزینه طرح تحول را به شدت برای کشور بالا می برد و حتی در صورت تامین منابع مالی آن، دولت را با کسری بودجه در بخش های مختلف دیگر مواجه خواهد کرد.

اعلام حقوق 5 میلیون تومانی

در واکنش به این برنامه برخی مقامات دولتی، صنفی و بیمارستانی با انتقاد از اعلام درآمد پزشکان در رسانه ها، آنها را متهم به بزرگنمایی و کذب گویی کردند و اعلام کردند از کارانه 100 میلیونی در بیمارستانهای دولتی خبری نیست و متوسط کارانه اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی در حدود 5 میلیون و 600 هزار تومان است و البته هیچ گاه مشخص نشد همین مبلغ  به ازای چند ساعت کاری در ماه مطرح شده است.

در پی ایجاد این حواشی، پیگیری های خبرنگاران منجر به دست یابی به اسناد متقنی از کارانه های ساعتی پزشکان در یکی از بیمارستانهای بزرگ تامین اجتماعی در تهران در سال 87 شد که از سوی یکی از مسئولان وقت در اختیار خبرنگار ما قرار گرفته است.

 برای روشن شدن مسائل به وجود آمده اخیر ضمن پوشاندن نام و شماره نظام پزشکی پزشکان محترم شاغل در این بیمارستان این اسناد را منتشر می کند.

درآمد پزشکان و واقعی کردن تعرفه های پزشکی

جداول مورد اشاره نشان دهنده حقیقت هایی است که نا بسامانی در بخشی از نظام سلامت کشور را مشخص می کند. نا بسامانی هایی که انتظار می رفت در طرح تحول سلامت به سمت اصلاح انها حرکت شود ولی گویا این شکاف درآمدی لایه نازکی از پزشکان متخصص ـ و البته در برخی از رشته های تخصصی ـ  با سایر کادرهای درمانی اعم از پزشک عمومی و پرستار و... همچنین با متوسط درآمد مردم به طور غیر قابل توجیهی در حال بیشتر شدن است.

ارقام نجومی در آمدی برای یک ساعت کار آن هم در یکی از بیمارستان های تامین اجتماعی

همان گونه که پیش تر ذکر شد این آمار متعلق به متوسط درآمد ساعتی پزشکان متخصص در بخش های مختلف بر اساس درآمد آنها در شش ماهه اول سال 87 (شش سال پیش) در یکی از بیمارستانهای بزرگ تامین اجتماعی در تهران است.

بر مبنای این آمار که با جزییات کامل و بر مبنای متوسط درآمد پزشکان متخصص از انجام عمل جراحی، کارکرد سرپایی (ویزیت) و کارکرد بستری (ویزیت و مشاوره) در این بیمارستان در طول شش ماه محاسبه شده، در  سال 87 متوسط درآمد یک ساعت یک پزشک متخصص جراحی مغز و اعصاب: 174 هزار تومان؛ متوسط در آمد یک ساعت یک پزشک متخصص جراحی قلب و عروق: 103 هزار تومان؛ درآمد متوسط یک ساعت یک پزشک متخصص ارتوپدی: 132 هزار تومان؛ گوش و حلق و بینی: 87 هزار تومان؛ زنان و زایمان: 83 هزار تومان؛ متخصص چشم: 81 هزار تومان و... بوده است.

این ارقام در حالی برای اولین بار در یک نمونه موردی اعلام می شود که در همان سال متوسط درآمد ساعتی یک رزیدنت (دستیار تخصص) تنها ساعتی یک هزار تومان، یک پرستار حدود 3 تا 4 هزار تومان و یک کارگر تنها ساعتی حدود 1200 تومان بوده است.

2.5 برابر کردن یک شبه در آمد برخی از پزشکان

علاوه بر این آنچه این روزها موجب شگفتی کارشناسان و رسانه ها شده است افزایش تعرفه های درمانی است که طبق آمارها به طور متوسط 2.5 برابر شده است و علاوه بر بخش دولتی، در بخش خصوصی نیز یک شبه افزایش قیمتها مسیری 10 ساله را طی کرده است و طبعاً درآمدهای قشر کوچکی از پزشکان متخصص افزایش چشمگیرتری خواهد یافت.

اتفاقاتی که متاسفانه به نام همه پزشکان تمام می شود و این حرفه مقدس را دچار حواشی و انگیزه های مالی می کند. در حالی که بخشی از پزشکان از جمله پزشکان عمومی درآمدهای به مراتب کمتری داشته اند.

با طرح تحول در نظام سلامت شکاف درآمدهای بخش خصوصی و دولتی عمیق تر شد

شایان ذکر است تعرفه ها در این بیمارستان تامین اجتماعی با ضریب 2k  یعنی دو برابر تعرفه بیمارستانهای دولتی است.

همچنین تعرفه بیمارستانهای خصوصی حداقل 4 تا 5 برابر بیمارستانهای دولتی و بیش از دو برابر این بیمارستان تامین اجتماعی است که به همین نسبت می توان درآمد ساعتی نجومی پزشکان متخصص در بخش های دولتی و خصوصی را در سال 87 حدس زد.

اگرچه پزشکان در بیمارستانهای دولتی عمدتاً عضو هیات علمی دانشگاه نیز هستند که در جمع بندی نهایی باید حقوق اعضای هیات علمی را نیز به درآمدشان اضافه کرد.

اگر چه شاید با آمار درآمدهای پزشکان در یک بیمارستان پرکار، نتوان این درآمدها را برای همه پزشکان متخصص در سراسر کشور تعمیم داد، اما این آمار نشان می دهد چنانچه بیمارستان های دولتی و عمومی با بهره وری بالا کار کنند درآمدهای پزشکان متخصص در بسیاری از رشته ها با همان تعرفه های قبلی (حتی بدون در نظر گرفتن افزایش  مبلغ k در شش سال اخیر) نیز به حد کافی مطلوب بود و هیچ نیازی به افزایش نجومی تعرفه ها نبود.

جدای از این افزایش تعرفه های 2.5 برابری در بخش خصوصی (حتی با فرض پذیرش افزایش نسبی تعرفه های بخش دولتی) به هیچ وجه قابل توجیه نیست و به دلیل دامن زدن به شکاف بیشتر تعرفه های بخش خصوصی با دولتی برخلاف سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر یکسان سازی تعرفه های بخش فنی خصوصی و دولتی است.

البته اینکه در برخی رشته های تخصص نظیر اطفال، داخلی و خون نیازمند اصلاح تعرفه ها بوده ایم در بین همه منتقدین نیز اتفاق نظر وجود دارد.

واکنش دو وزیر سابق بهداشت به درآمد بخشی از پزشکان متخصص

جالب آنکه هجمه های اخیر در برابر رسانه ها و کارشناسان منتقد به افزایش تعرفه ها در شرایطی اتفاق می افتد که علاوه بر انتقاد صریح 15 بسیج دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی کشور به افزایش تعرفه ها در فاز سوم طرح تحول، برخی از چهره های سرشناس و وزرای سابق  بهداشت با نگاههای مختلف سیاسی، که خود نیز از پزشکان متخصص و مشهور کشورند نیز جزو منتقدان سرسخت افزایش تعرفه ها هستند.

در همین زمینه می توان به انتقادات مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت اصلاحات در برنامه ثریا از افزایش هزینه ها در نظام سلامت، و بی عدالتی در نظام پرداخت گلایه کرد.

وی پیش از این نیز در رسانه ها گفته بود «من خودم پزشک جراح قلب در بیمارستانهای دولتی هستم و در سه سال فعالیت درمانی ام در بخش جراحی، به اندازه 30 سال مدیریتم پول دریافت کردم.»

 درآمد پزشکان و واقعی کردن تعرفه های پزشکی
وی اخیراً هم در برنامه شناسنامه در خصوص درآمد دوران بعد از وزرات خود در یکی از بیمارستان های دولتی تبریز گفت: «ما رفتیم طبابت. در آن سه سال دیدم آدم ول می‌گردد. هر وقت دلت خواست می‌آیی می‌روی کسی کاری به کارت ندارد پول هم در می‌آوری تازه زبانت هم دراز است کسی هم نمی‌رسد بگوید خوردی دزدیدی بردی رانت خوردی. خداوکیلی بعد از یک مدتی از خودم بدم آمد یک عده رفتند شهید شدند یک عده رفتند زندگی شان را دادند و ما...»

همچنین دکتر طریقت منفرد وزیر سابق بهداشت نیز چه در دوران کوتاه وزارتش و چه پس از آن، بارها از بی عدالتی در این بخش و درآمد بسیار بالای بخشی از پزشکان متخصص گلایه کرده است.

وی که سابقه طبابت در آلمان و ایران را دارد، سال گذشته در یکی از برنامه های تلویزیونی گفته بود: " من به عنوان یک جراح چشم پزشک درآمد یک ساعت کارم در ایران، معادل درآمد 200ساعت یک جراح چشم پزشک در آلمان است و این درآمدها منطقی نیست."

 درآمد پزشکان و واقعی کردن تعرفه های پزشکی

به نظر می رسد با عزم به وجود آمده میان مسئولان وزرات بهداشت برای تحول در نظام سلامت، لازم است به جای پاسخ های تند و احساسی به انتقادات مطرح شده، بانیان این طرح در فضایی کارشناسی و منطقی پاسخگوی انتقادات باشند تا خدای نکرده، طرح تحول سلامت به سرنوشت نافرجام برخی دیگر از طرح های بزرگ در کشور – که در زمان خودشان اجازه نقد منصفانه نیافتند _ دچار نشود.

باتوجه به اینکه منابع طرح تحول سلامت به طور غیرمستقیم از جیب مردم و بیت المال تامین می شود(همچون افزایش قیمت حامل های انرژی، افزایش مالیات بر ارزش افزوده و محل هزینه کرد درامد حاصل از هدفمندی یارانه ها)، امید مردم به تحول واقعی در حوزه سلامت، کاهش هزینه مطلق پرداخت از جیب مردم و همچنین اولویت یافتن پیشگیری و بهداشت بر درمان در طرح تحول سلامت است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حامد ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    72 1
    یعنی اگه پزشکهای سایر کشورها این رو ببینن وسط عمل مریض رو رها میکنند و با همون لباس اتاق عمل میان ایران بیچاره پزشکای کشورهای دبگه
  • مریم انوشه پور ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    56 1
    امیدوارم که روزی ما حقمان را بگیریم
  • مریم انوشه پور ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    امیدوارم که روزی ما حقمان را بگیریم
  • zohre ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    61 2
    مردم خودشون قضاوت کنن.کاش باکاهش هزینه های درمان المی سرخوش نشیم.پشت پرده خبرای دیگس.
  • mary ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    57 0
    متاسفانه ما که در سیستم درمان هستیم میفهمیم که همه این درامدهای نجومی واقعیت دارد اما درعیر کادر درمان این رقمهادر باور نمیگنجد و اکثر مردم فکر میکنند اغراق است حال انکه عین واقعیت است پزشکان در کشور تبدیل به .....شده اند و ازطرف وزارتخانه هم حمایت میشوند
  • میترا ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    69 1
    بعد با فریب رسانه ای صحبت از زیاد شدن حقوق پرستار میکنن که اگر مهربون باشید لابد مثل پزشکا!! و اگر بیمارستان در آمد داشت با صلاحدید مافوق ها!! و ووو یک وهشتصد میگیرید.
  • محمد ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    54 0
    ای داد از این بی عدالتی ای بیداد ازاین بی عدالتی
  • محمد ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    57 1
    اگر شهروند این مملکت هستید اگر حداقل دلتان به حال خودتان میسوزد اگر خواستار بهبود ارائه خدمات پزشکی در آینده هستید نگذارید ........به غارت بیت المال ادامه دهند من پرستارم هیچ تغییری در حقوق ما داده نشده و به خوبی میدانیم تمام آنچه در بوق و کرنا کرده اند جز دروغ هیچ نیست وضعیت ارائه خدمت ما نسبت به قبل به مراتب بدتر شده است چرا که حجم و فشار کاری به شدت افزایش یافته و پزشکان از پول کلانی که برایشان مهیا شده آرام و قرار ندارند به هر ترفند و حیله برای کسب پول بیشتر شده اقدام میکنند و kدروغین از نمونه های بارز اآن هست و ما که شاهد اینهمه دروغ و پول کلان که به جیب عده ای خاص میرود بسیار بی انگیزه تر از همیشه تا جایی که گاها به ناچار وجدان را فراموش میکنیم
  • شبنم ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    21 1
    به خدا همه این افزایش حقوق ها رو که به اسم پرستارها تو بوق و کرنا میکنند دروغه
  • یزدان ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    23 0
    وزارتخونه داره از طریق رسانه فرافکنی میکنه ماها ک تو بیمارستانیم میبینیم ظلمها و انحرافها رو من پرستارم ب همه ظلم میشه ب پرستار رسمی و پیمانی و قراردادی و پیمانکاری ب کارگرو کمکی و ... اینا نمیدونن بیت المال خوردن نداره
  • حسین ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    31 2
    سلام. من یک پرستارم.وماهانه 400هزار کارانه میگیرم اما در همین بیمارستان ما پزشکانی هستند که کارانه اشان 50میلیون میشه واین بدون در نظرگرفتن حقوقه.آیا پزشک صدبرابر من کارشناس درس خونده؟؟؟آیا این اختلاف درآمد عادلانه هست؟؟؟؟مردم خواهشا دروغ های ...را باور نکنند!!!!!
    • آرمان ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      2 2
      چرا وقتی اختلاسهای چند هزار میلیارد تومنی میشه صدای هیچ کس در نمیاد؟ میدونید هشت هزار میلیارد تومن یعنی چند هزار ساعت کارانه چند هزار پزشک؟ آقایونی که پشت پرده مشغول چپاول هستند این قضایا رو علم میکنن برای تفرقه انداختن و حکومت کردن. دایی من از اول انقلاب آمریکاست و جراح استخوان و مفاصله ، همون ارتوپد . کاملا وضع اونجا هم همینه و بلکه خیلی احترام بیشتری به نخبه هاشون میذارن. این انتظار بیجایی است که درآمد یک کارشناس فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد علی آباد چورمق نزدیک درآمد پک پزشک فارغ التحصیل از یک دانشگاه تیپ یک دولتی معتبر باشه.ولی چه میشود کرد که حسادت چشمها را کور و گوشها را کر میکند.
    • سعید ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
      0 0
      آقای آرمان دلیل نمیشه چون اختلاس تو کشور هست به بقیه فسادها و بی عدالتی ها رسیدگی نشه بعدش هم اول که نظام آمریکا سرمایه داری هست و نظام ما جمهوری اسلامی. این یعنی هرکس باید به اندازه حقش حقوق از بیت المال بگیرد. البته که پزشکان نخبگان این کشور هستند و باید درآمدشون بالا باشه ولی این همه اختلاف توی آمریکا! هم نیست!! باور کن. نسبت درآمد پزشک ایرانی نسبت به سرانه درآمد کشور 7 برابر پزشک آمریکایی و حدود 12 برابر پزشک آلمانیه!! می فهمی؟؟!!! بعدش هم مگه مهندس های کشور نخبه نیستن. اونا که درس های سخت تری هم پاس کردن و توی رشد صنعت کشور نقش داشتن. پس چرا اونها این حقوق های هنگفت بهشون نمی رسه یا اساتید دانشگاه که جالبه از شاگردهای پزشکش هم خیلی کمتر می گیره!! اصلا موندم پرا پزشکای متخصص دیگه میان دانشگاه تدریس کنن. برن تو مطبشون 2 تا مریض هم بیاد باز به نفعشونه
  • امیر ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    23 0
    این یعنی پزشک سالاری در کشور همه کار ها رو پرستار میکنه پولشو پزشکا به جیب میزنن آیا این عدالت در کشور است آقای روحانی کجاس آن دولت تدبیر و امید شما.... هر چن حرف ما جایی نمیرسه اما ما حرف دلمونو میزنیم... به امید تصویب تعرفه گذاری...
    • پزشک ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      1 4
      امیر خان تحصیلات در همه دنیا حرف اول را میزند.تمام زحمات طاقت فرسا در ساختن یک ساختمان را کارگران میکشند ولی درآمد به جیب مهندس میرود. در قوانین اقتصادی عرضه کم و تقاضای زیاد برابر است با افزایش قیمت کالا یا خدمات.چطور وقتی رییس دولت دهم در اندک زمانی 300 درصد تورم در کشور ایجاد کرد صدای شما در نمیامد؟ شاید متوجه نبودید که300 درصد تورم یعنی کاهش دارایی همه مردم به یک سوم.ولی وزیری که اقدامات شفاف و صدالبته علمی انجام میدهد مورد تخطءه عوام و البتهتحسینخواص که قادرند نتیجه نهایی را ببینند قرار میگیرد. این مردم چندین بار در دام پوپولیسم (عوام زدگی) افتاده اند ولی باز هم قدرت تشخیص ندارند. اگر میبینید ایالات متحده بر دنیا حکومت میکند چون نخبگانش بسیار ارج و قرب دارند. نخبه های دیگر کشورها را هم جذب میکند و میشود ابرقدرت. ولی ما حسادت را سرلوحه کار خود قرار داده ایم و نخبگان خود را فراری میدهیم. مریم میرزا خانی ، از نوابغ ریاضی دنیا چرا نباید در کشور خودش و به هموطنش خدمت کند؟ چون هموطنش بخیل است و میخواهد همسطح او درآمد و امکانات داشته باشد.و این هم شدنی نیست.پس نخبگان به مرور از جامعه خارج میشوند و افراد معمولی و کم هوش باقی میمانند وباهم ازدواج نیکنند و جامعه ای میسازند با میانگین ضریب هوشی پایینتر.کمی تعقل و تامل در امور خوب است.
    • فوق لیسانس نرم افزار ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
      1 0
      در پاسخ جواب دهنده به این سوال با عنوان پزشک می گویم: مریم میرزا خانی ، از نوابغ ریاضی دنیا چرا نباید در کشور خودش و به هموطنش خدمت کند؟ باور کن درآمد مریم میرزاخانی در ایران به اندازه یک دهم یک پزشک نیست. درآمد یک عضو هیات علمی که دکترای برق خوانده و سختیهای بیشتری نسبت به پزشکی داره با این طرح سلامت به اندازه یک سوم پزشک عمومی که بیشتر نسخه نویسی در حد سرماخوردگی میکنه نیست. واقعا پزشکان در این مملکت خوب پول به جیب می زنند.
  • یلدا ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    25 0
    من بعنوان کادر درمان دلم از این میسوزد که وقتی خودم مریض میشوم نه برای دکتر مهم است که پول کافی ندارم نه برای بیمارستان مهم است میگویند هنوز نمردی که پس بیا شیفت بده نه برای خانواده چون وقتی انها نیاز داشتند ما نبودیم ..حتی پول هم نداریم تا درمان شویم
  • محمد.... ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    22 1
    با سلام و تشکر بابت پوشش خبر متاسفانه واقعيت هايى در سيستم درمانى کشور درحال وقوع است که باورش در ذهن هيچ انسان باوجدان و نجيبى نميگنجد. از جراحيهاى بيمورد و بى دليل ، مشاوره هاى بى دليل ، کش دادن درمان و ... البته همه گير نيست اما فرااااااوااااان است....!!!! جالب اينجاست که عده اى نيز پيدا ميشوند و ادعا ميکنند که در معيشتشان مانده اند حال آنکه ماشين زير پايشان و متراژ ويلاى شمال شهرشان گوياى همه چيز هست...!!! متاسفانه براى برخى ارزش جان انسانها هيچ است و بيمار تنها به منزله کالاييست که با آن تجارت ميکنند! در اين بين اما نقش رسانه ها بسيار حياتيست ، هستند کشورهاييکه سيستم درمانى بسيار کارامدى دارند و مردم ان کشورها از پرداخت هرگونه هزينه درمانى معاف اند درحاليکه نسبت منطقى بين تمام رده هاى درمانى آنها برقرار است... اميد است با يارى خداوند و پيگيرى و آگاه سازى رسانه ها اين روال غلط در کشورمان تصحيح گردد اميدواريم که وزارتخانه نيز در مسير اجراى عدالت واقعى قدمى بردارد!
  • ندا ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    22 0
    امیدوارم که مسیولین محترم نیزدست ازوعده ووعیدهای واهی بردارندوبا رویکرد واقع گرایانه درجهت برقراری عدالت درسیستم درمان قدم مثبتی بردارند،تا التیامی باشد بر رنج های ناگفته ی قشرمظلوم وزحمتکش  جامعه ی درمان که درزیربارپرفشارترین وپراسترس ترین شرایط سعی دربه نحواحسنت انجام دادن وظایف محول شده برایشان دارند
  • فاطمه ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    27 0
    متاسفانه سیستم پزشک سالار همینه. فقط پزشکان مور عنایت قرار میگیرند ..... حرف حق تلخ است
  • Mahdis ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    28 0
    من یک پرستار هستم فقط در برابره این همه بی عدالتی میتوانم بگویم جناب وزیر یک روز جواب این بی عدالتی را خواهی دید . . . کاش حق الناس در مسلک شما مفهومی داشت
  • آرزو ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    20 1
    خواهش میکنم در ادمه مطالب مقایسهای هم صورت بگیره مابین این درآمدهای سرسام اور با درامد 90% بقیه سیستم بهداشت و درمان از جمله پرستاران تا علت نارضایتی این گدوه کاملا برای مردم و برخی مسئولین مشخص بشه
  • علیرضا ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    27 0
    من پرستار هستم روزی حداقل 15 ساعت کار میکنم فقط میتونم در ماه حقوق دو روز یک متخصص در بیارم این یعنی فاصله طبقاتی یا یک کارگر حقوقش با در آمد یک روز پزشک در مطب اونهم پول ویزیتها برابری میکند ما پزشکی داشتیم که ایران کار میکرد پولشونو در سوییس خرج میکرد میگفت اونجا درآمد خیلی پایین و پرشک فاصله خیلی کمی با بقیه داره ، حال ای اونهایی که دم از عدالت واعتدال نیزنید اگر واقعا شیعه علی (ع) هستین کنی از عدالتش را جاری کن
  • سعید ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    27 1
    افزایش درآمد چند برابری پزشک رو که واقعا چپاول جیب مردم هست رو بی سر و صدا اجرا میکنن و مدام میگن پرداختی از جیب مردم فرق نکرده .... اونوقت وعده پوشالی افزایش حقوق پرستار که البته تفاوتی هم نکرده رو توی بوق و کرنا میکنن
  • نسرین قاری ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    28 1
    سلام . من یک پرستار هستم . اینکه پزشکان در بیمارستانها نیازی به کنترل ندارند واقعا درست است . من پرستار اگر گرفتاری داشته باشم باید حتما پاس بگیرم ولی پزشکان نیازی به ثبت ورود و خروج ندارند .حتی پرستاران اگر بیمار باشند خیلی از موارد مجبورند سرکار حاضر شوند و استعلاجی آنها مورد موافقت قرار نمی گیرد. حتی خیلی مواقع کارانه آنها به دلایل مختلف و کوچک توسط مقامات بالاتر حذف میشود
  • پرستار بیدار ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    22 2
    این اعداد و ارقام واقعی هستند ملت ایران.....ما شاهد این کارانه ها ی ناحق هستیم! آخر اگرممنه پرستار نباشم که بیمارستان رسما تعطیل است، پس چرا حق شب بیداریهایم را نمیدهید.....مگر من حلقه ای مستحکم از نظام سلامت نیستم؟؟!!!
  • نوشین ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    28 1
    وای از این همه بی عدالتی ما مسلمان هستیم و شیعه مولا علی و چگونه دم ااز مرام علی که عالت بود می زنیم و این همه تبعیض را در جامعه می بینیم
  • ali ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    21 1
    قابل توجه وزیر محترم،همکاران محترمتو ن به سرکردگی جنابعالی بارای من پرستار نمودار دریافتی پزشکان روز به روز بالاتر خواهد رفت
  • ali ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    25 0
    قابل توجه وزیر محترم،همکاران محترمتو ن به سرکردگی جنابعالی بارای من پرستار نمودار دریافتی پزشکان روز به روز بالاتر خواهد رفت
  • محمود ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    29 1
    واقعامردم بایداعتراض کنن نه پرستارا،چرا ک این پول ازجیب اونها ب بهونه مالیات برارزش افزوده،مالیات بردرآمد و...گرفته میشه ومیره توجیب پزشکانی ک اخلاق رویادشون رفته.پزشکایی ک حتی حاضرنیستن بربالین بیمارحاضربشن وجواب سوالاتش روبدن وهمه اینهامیفته گردن اینترن ورزیدنت وپرستار.تعدادزیادیازبیماران ازاین موضوع شاکی هستن.واقعا ب حال این سیستم بهداشت ودرمان بایدتاسف خورد
  • هدیه ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    26 1
    این بهترین برنامه ای بود که میتونست از صدا و سیما پخش بشه. چون سطح اگاهی عمومی رو در جامعه بالا برد. ما پرستارا که مطلع بودیم، بفیه که بی اطلاع بودند هم مطلع شدند. از دست اندرکاران این برنامه کمال تشکر رودارم. باشد که برنامه هایی از این دست ،بتونه ما رادر رسیدن به حقوق پایمال شدهمان کمک کنه. به امید ان روز.n7
  • هدیه ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    30 0
    این بهترین برنامه ای بود که میتونست از صدا و سیما پخش بشه. چون سطح اگاهی عمومی رو در جامعه بالا برد. ما پرستارا که مطلع بودیم، بفیه که بی اطلاع بودند هم مطلع شدند. از دست اندرکاران این برنامه کمال تشکر رودارم. باشد که برنامه هایی از این دست ،بتونه ما رادر رسیدن به حقوق پایمال شدهمان کمک کنه. به امید ان روز.n7
  • نسترن ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    34 0
    من یک پرستارم،اولین سپر وزارت بهداشت جلوی مردم که جز حقوق کم،بیخوابی و فحش ها و اذیت و آزار مردم جامعه ام چیزی نصیبم نشده،من یک پرستارم،که هیچ کس نمیدونه چقدر ساعتها بالای سر یک مریض بدحال رو صبح کردم بدون اینکه حتی کوچکترین تشکری ازم بشه،کجا این تبعیض ها میخوان پاسخ داده بشن؟این حرفها یعنی چی که به پرستارای مهربون بیشتر حقوق میدیم،پس چطور پزشکای بداخلاق این همه حقوق میگیرن،چرا هر روز تو رسانه‌ها اعلام میشه که حقوق پرستارا40% زیاد میشه ولی نمیشه چرا اذهان عمومی رو برعلیه ما تشویش میکنید؟پس شما کجا میخواید به این کارهاتون. پایان بدید؟واقعا کجا؟!!!!!!
  • هدیه ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    32 0
    برنامه ثریا بهترین برنامه ای بود که میتوانست از صدا وسیما حقایق رو به اطلاع عموم برساتد.با تشکر از دست اندر کاران این برنامه، و با امید دست یافتن به حقوق از دست رفته نا پرستاران.
  • princess ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    25 0
    واقعا جاى تاسف.
  • امید ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    27 1
    به به از تو ای وزیر هوشمند نخبگی فرما به ریش ما بخند نخبه یعنی کارکرد دیگران رفتن.پولش به جیب نخبگان نخبه یعنی رتبه ی کنکور صد آنکه جیب مردمان را خوب زد نخبه یعنی دزدی بی درد سر دیگران باشند پیشت کور و کر نخبگی حق ریاست کردن است درطبابت هم تجارت کردن است نخبگی آمیخته با پولها با جراحت ,درد قلب,آمپولها نخبه یعنی میزهایی بس بزرگ زیرمیزی های بسیار و سترگ خنگها اغلب ریاضی خوانده اند در امور زندگانی مانده اند خنگها عشق فیزیک وشیمی اند نخبگان بی اصالت ,بی برند نخبگی تنها پزشکی خواندن است اسب کام خود به تندی راندن است خاوری هم نخبه بود ,آه ای پسر بابک زنجانی از او نخبه تر خنگها از جیب خود نان می خورند نخبه ها هم نان مردم می برند...
  • شقایق ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    34 1
    برنامه تا ثريا در واقع یکی از برنامه‌های نادر صدا و سيما است که به حقوق پرستاران وکادر درمانی غير پزشک توجه کرد و جهت روشنگری افکار عمومی و برقراری عدالت قدم برداشت، ما پرستاران از عوامل این برنامه سپاسگزاریم، وامیدواریم شاهد بیشتر شدن اين برنامه‌ها باشيم
  • قاسم زاده ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    21 0
    افزایش چشمگیر درامد پزشکان هیچ تضمینی برای بهبود کیفیت درمان نیست چون انها ۷٪سیستم درمان راتشکیل می دهند چه بسا باعث دل سردی۹۳٪ باقیمانده خواهد بود
  • sami ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    20 0
    آیاجامعه پرستاری کشور بعداز 7 و ....سال وعده در اجرای قانون تعر فه گزاری باز هم بایستی به وعده دهندگان:دولت مسولین وزارت بهداشت وسازمان نظام پرستاری اعتماد داشته باشد؟.!!! جامعه پرستاری کشور بیش از آنکه قدمی برای بهبود شرایطش برداشته شود، بیشتر شاهد سخنرانی‌های دلگرم کننده مسئولان و اظهارات پر از وعده و عید بوده است، اما در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده و وضعیت زندگی پرستاران بهبود نیافته است.از سایت سلامت نیوز برای پوشش اخبار نارضایتی پرستاران سپاسگزارم.
  • نسترن ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    24 0
    کارانه ما قرار بود2/5 برابر بشه ولی کارانه من از 130 فقط به200 افزایش پیدا کرد یعنی فقط0/5 برابر اضافه شد،آخه چرا این همه دروغ رو تو بوق وکرنا میکنید؟!!!!!چرا واقعا؟ چرا حق مردم رو میکنید تو جیب یک مشت دکتری که وقتی ساعت1 شب بخاطر بدحالی بیمارش بهشون زنگ میزنیم با کمال وقاحت میگن به من زنگ نزنید،پس آقای دکتر تقریبا محترم شما برای چی حق آنکالی میگیرید؟!!! اگه من و امثال من نباشیم که بیمارستان و وزارت خونه با جاش تعطیل میشه!!!!! چرا من باید کارانه دی ماه 92 رو آبان 93 دریافت کنم؟!!!اونوقت آقایان میگن حقوق پزشکارو پس از پایان شیفت کاریشون میدیم!!!!! این عدالت علی (ع) بود؟ مسلمون پس کجا میخوای جواب بدی؟! آقای وزیر بهداشت،یا بهتر بگم آقای وزیر پزشکها،درسته که صدای ما ب شما نمیرسه ولی به خدا که میرسه،امیدوارم جواب این همه ناعدالتی رو یک روز بدید!!!!! شما دارید حقوق78 میلیون نفر رو ضایع میکنیدشم
  • مه یاس ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    16 5
    واسه پرستار شدنم واقعا متاسفم واقعا
  • رها ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    6 22
    واقعا متاسفم برای کشوری که مردمانش به جای اینکه پیگیر احقاق حقوق خود با دلایل درست و متقن باشن، به دنبال خراب کردن عده ای ریگر هستند پیراپزشکان و پرستاران حقوق و مزایای خود را با یک فرد هم رده خود در وزارت آموزش و پرورش مقایسه کنن و سپس به فرافکنی بپردازن
    • وحید ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
      20 1
      ای کاش جایی بود که بی سوادی و سوتی های افتضاح شما نخبه ها رو که هر شب تو شیفت میبینیم واسه مردم یگیم تا دیگه اینقد خودتو نو از بقیه بالاتر نبینین
    • حامد ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
      15 1
      شما هم حقوق و دزیافتی تو با پزشکهای همرده خودت و نسبت به درآمد سرانه در کشورهای دیگه مقایسه کن لطفا. واقعا کشته اینهمه اعتماد به نفس شما پزشکام
  • ndam ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    23 0
    برای جامعه ای که در اون زندگی میکنیم باید افسوس خورد.من پرستار میخوام خطاب به دکتر هاشمی بگم:شمایی که اعمال خدا پسندانه انجام میدید و تو جمع خیرین جراحی های چندیدن ساعته رو راه میندازید آیا با این بی عدالتی خدا رو از خودتون راضی میکنید؟میخوام بدونم کسی که از شب تا صبح بر بالین بیمار میمونه و فحش و بی احترامی ها رو تحمل میکنه پرستاره یا اون پزشک ناز پرورده ای که تو اتاق های اختصاصی آنکالی طرح تحول سلامت خواب خوش میبینه و پولش رو تو جیب میزنه؟
  • ناشناس ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    17 0
    جناب آقای دکتر هاشمی نمیدونم میدونید یا نه اما در اکثر بیمارستانهای خصوصی پرسنل ویا پزشک مقیم اجازه تماس با متخصص سهام دار بیمارستان رو از ساعت 12تا6الی7صبح ندارند همینطور در بیمارستانهای دولتی اینجانب شاهد بوده ام که اکثر دستیاران تخصصی اجازه تماس با اتندینگ را نداشته اند و مجبور به تصمیم گیری شده اند در ضمن در جواب دوستمون رها ما با همه پزشکان مشکل نداریم مسعله هیات علمیست که از همه آنها شاید 15 درصد واقعا کار و تلاش میکنند و بقیه با حضور کمتر از 50 ساعت در بیمارستان و انداختن بار کاری بر دوش دستیاران و پرسنل حقوق های میلبونی دریافت میکنن.
  • علیرضا ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    19 2
    این افرادی که نظر میدن اموزش و پرورش میخام فقط بهش بگم شما وقتی که کنار خانوادت شبا میخابی ما داریم از مریضا مراقبت میکنیم و سختی این دو تا کار قابل مقایسه نیست و باید بگم که پرستاری توی کل دنیا یکی از شغلای پر درامد دنیاست کافیه فقط یه کم اطلاعات داشته باشی.
  • hossein ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    26 0
    سلام.من یک پرستارم وشاغل درارومیه.میخوام یه سوال مطرح کنم ومردم خودشان قضاوت کنند.آیا دریک نهاد دولتی وتویک سازمان اختلاف درامدی تا (100)برابر عادلانه هست؟؟آیا پزشکان 100برابرماتحصیل کردند؟؟آیاوزارت بهداشت با 2/5کردن تعرفه هادر عرض یک هفته به مردم خدمت کرده یا به جیب پزشکان.آیا مردم همه چیز را میدانند؟؟؟؟
    • lena ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
      15 0
      با سلام . ما تو بخشمون (دولتی ) پزشکی داریم که دو بار در هفته واسه ویزیت میاد و کل پرونده رو مهر میزنه روزایی که نبود و روزای بعدی .... یا پرشکی که نمیاد تازه اگه تماسی بهش بشه یا جواب نمیده یا خاموشه . و ...... . چطور واسه پزشکان یه شبه تحول سلامت اجرا شد حالا به پرستاران که رسیده تعرفه گذاری 3 - 5 سال طول میکشه ؟! درضمن اگه پزشکان بخاطر تحصیلات و نخبگی شون باید این همه بگیرن پس همین میزان تفاوت باید بین پرستار و بهیار و کمک بهیار و کارگر هم باید باشه .
    • پزشک ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      2 8
      بله اختلاف بیش از 100 برابر هم در دستگاهها داریم.مثلا درآمد یک خلبان فکر میکنید چند برابر پرسنل خدماتی فرودگاه است؟ فکر میکنید آقایانی که پشت پرده میلیاردها دلار اختلاس میکنند چند برابر منشی خود و خدمتگزار خود درآمد دارند؟ در اقتصاد درآمد فقط وابسته به مقدار ساعات کار و تحصیلات نیست بلکه خروجی یک ساعت کار یک دانشمند میتواند میلیاردها برابر کار شبانه روزی میلیونها انسان معمولی تولید رفاه و ثروت عمومی کند. آیا میدانی اگر امروزه هیچ وحشتی از ابتلا به فلج اطفال ، آبله ، سرخک و هزاران بیماری دیگری در خود و خانواده ات وجود ندارد حاصل کار دانشمندان حیطه پزشکی است که شاید حتی نام .انها را هم ندانی؟ کلام آخر : نیکیها بر اثر حسادت مانند یخ در آفتاب نابود میشوند.
    • Tahmasb ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
      6 0
      ببينيدمن نميدونم بااين حرفاتون چي روميخواين ثابت كنين ميخواين بگين باهوش هستين ،فرض كنيم درست ميگين هرچندزيادخوندن وتلاش بيشترهوش محسوب نميشه،خوب چون دانشمندهستين بايدجيب مردم بدبخت روخالي كنين ،چرامتوجه نميشين ماميگيم بايدتوپرداخت هاتناسب رعايت بشه اين همه جاي دنياهست فقط پزشكاي ايراني نخبه نيستن توآمريكانسبت پرداخت ٣ به يك هستش توي تركيه ٢ به يك هستش ،پرستاراي تركيه ازماباهوشترن كه نسبت اوناوپزشكاشون يك به دوهستش ،آخه چراهمه چي روقاطي ميكنين ،عزيزم يك پرستارضعيف وتحقيرشده وبي انگيزه به چه دردميخوره آخه،توبايدخيالت راحت بشه وقتي توخونه اي پرستارازبيمارت مراقبت ميكنه ،شماكه نخبه اي چراازاعتراض پرستاراميترسين،اين بدبختي روبه سرمردم ايران پزشكاي هندي أوردن چون توهندكه اكثرمردم فقيرن پزشك تبديل به خداميشه براشون ولي مامردم ايران انسانيت برامون مهمه ميخواددكترباشه ياميخوادراننده تريلي باشه ياكارگر،خودشماحرف زدنتون بااكراه وخودپسندي هستش وواي به حال بيمارايي كه به شمامراجعه ميكنندبماندهمكاراي پرستارتون ،خلاصه مابيدارشده ايم واين نهضت روتابه حداقل رسوندن پرداخت هابه سه برابرادامه ميديم ،ميخواين ماروكارگر،مهماندار،بيسوادوهرچي خطاب كنين مابرانيم باقدرت واتحادمون خودمون رونشون بديم وبراي عدالت مبارزه خواهيم كرد
  • پرستار ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    17 1
    طرف سخن من با بیماران همراهان آنهاست شما خود مستحضر هستید که این پرستاران هستند بصورت24 ساعته از بیماران مراقبت میکنند و پزشک در طول 24 ساعت فقط یک بار بیمار را ویزیت میکند و دستورات دارویی میزاره و اجرای این دستورات به عهده پرستاران است ولی متاسفانه موقع ترخیص بیماران بندرت یه تشکر خشک و خالی از پرستار نمی شه ولی در مقابل پزشک چندین بار دولا و راست میشوند درحالی که پزشک حتی ارزشی هم برای این احترام گذاشتن آنها قایل نیست و بهشون محل هم نمی زاره و برای پرسیدن یک سوال از پزشک هزاربار ببخشید و عذر خواهی میکنند و در مقابل یک پرستار هر حرف رکیک و فوشی که بلد باشند نثار میکنند با این وضع باز پرستار از خدمت به اون بیمار سرباز نمیزند ولی اگر به دکتر بگویند بالای چشت ابروی همچی تند باهشون برخورد میکنه و تهدید میکنه اگه زیاد حرف بزنی بیمارت بردار ببر من معالجه اش نمیکنم واقعا متاسفم برای این ملتی که خود را مسلمان میدانند و از عدالت حضرت علی دم میزنند حضرت علی از این گونه آدمها بیزار است
    • پزشک ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      1 9
      استدلال شما مثل اینه که بگی تمام آجرها و مصالح ساختمانی رو کارگرها جابجا میکنن . مهندس شاید ماهی یکی دوبار به پروژه سر بزنه شایدم نزنه ولی آخر سر سازه ایجاد شده 99درصد حاصل علم مهندس است و یک درصد حاصل کارگری گارگران.همه دنیا هم اینطوریه. اگر 24 ساعت پزشک توی بیمارستان نباشه تمام مراجعین سر در گممیشن و هیچ کسقادر به ندیریت هیچ بیماری نیست.پس وقتی شغل همه مرسنل یک بیمارستان فقط و فقط به وجود پزشک وابسته است چرا خودتون رو قیاس مع الفارق با پزشکان میکنید؟ ضمنا راه ادامه تحصیل برای شما باز ه و اگر همت و استعداد کافی داشته باشید میتونید تا مقطع PHD هم تحصیل کنید.
    • طهماسب ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
      8 0
      جناب پزشك اولين حرف من اين است كه حق نداري انسان راباآجرمقايسه كني ،به نظرشمامحبت وهمدردي بايك انسان ومراقبت پرستاري ازانسان هاشبيه مالوندن سيمان به آجراست اين است منطق شما؟!ثانياماوپزشكان دريك راستاهستيم واگرپزشك دربخشي مثل سي سي يونباشداين نرس سي سي يوهستش كه بيماري كه دچارآريتمي شده روتشخيص بايدبده ودرمان كنه ،كجامهماندارياكارگرميتوننن چنين نقشي داشته باشن ماعلم پزشكي خونديم ،كارگركجاتحصيلات داره ،مهمانداركجاعلم پروازخونده ،خوبه كه مادربيمارستان هستيم وميبينيم كه چقدرزياداست مواردي كه پزشك نميتونه تشخيص درست بده وپرستارخودش كارمريض روراميندازه ميگي نه يكسري به اورژانس ها بزن
  • رویا ف ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    17 0
    با سلام. من یک پرستارم وبه شغلم افتخار میکنم و تاسف می‌خورم که وزیرم تو رسانها اعلام کرده که افزایش حقوقم بر اساس عملکردمان است.حالا یک سؤال دارم. جناب وزیر عملکرد ماها را چگونه میفهمید ؟تا حالا کجا بودید؟حالا که تفاوت میلیونیهایی کارانه اشکار شد یادتان امد؟زمانی که پزشک مقیم شما در منزل به جای بیمارستان. تشریف دارند ایا پیگیری عملکرد ندارند؟ '
  • علی ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    17 0
    پرستاری از جمله شغلای سخت دنیاست با این تبعیض ها که میزارن همه پرستارا چن وقت دیگه مهاجرت میکنن.....
  • nurse ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    10 0
    Mersiii babate etela resanitun... omidvaram edalat barqarar beshe...
  • پرستار ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    9 1
    جناب وزیر محترم آیا تاحالا شده از خودتون بپرسید که چرا اینقدر با کمبود نیروی پرستار مواجهید. زمان افتتاح ای سی یو بیمارستان ما 24 نیرو به ما داده شد که همه پیمانی بودند اما بعد از مدتی به 14 نفر رسیدیم. همه یا مهاجرت کردند یا شغل دیگه ای انتخاب کردند و از طرفی پیش خودتان فکر کرده اید که. بخشی که 24 نیرو آن هم نه به صورت استاندارد برایش درنظر گرفته شده با 14 نیرو چه طو. خواهد چرخید اینها فقط معضلات و مشکلات پرستاری نیست بلکه باید دغدغه مسئولین باشد چرا که بعد از مدتی. باید بار سنگین عفونتهای جدید و مقاوم رو به دوش بکشید توضیحشون نمیدم چطور درکش باشد با کسانی که IQبالا دارند
  • ابراهیم ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    7 0
    نمیدونم چی باید بگم.هر چی باید بگم دوستام گفتند ای خداااااااااااااا تا کییییییی
  • پرستار ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    10 0
    سانسور حقایق و واقعیات این طرح از طرف وزارت بهداشت و رسانه ی ملی فقط خیانت به مردم و خدمت به پزشکانه
  • خدارحمي ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    10 0
    اقاي. وزير. جرا افزايش حقوق برستاران. را با شرط و شروط كذاشتي. يعني من براي دريافتي بيشتر شخصيت خودم. و كارم. را زير سوال ببرم. بيمار. و همراه بيمار. كه اطلاعات علمي. راجب. به كار برستاري و بزشكي ندارند جطور. مي توانند در مورد كارم. من نظر. بدهند. و اكر انان حق اظهار نظر. دارند جطور. فقط در مورد. برستار از انان بايد نظر. برسيد. براي ساير مشاغل. بهداشت. و درمان بايد اين حق محفوظ باشه. مثل بزشكي. شما. با اينكار. سيستم. بهداشت. و درمان. را تبديل. به بنكاه تجاري كرده ايد
  • حسین ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    13 0
    سلام.از وزیر بهداشت سوالی داشتم.آیا وزیر حقوق وکارانه پزشکان راهم دربوق کرنا رسانه ای میکند؟پس چطور به خوداجازه میده افزایش صد هزارتومنی پرستاران راهمه جاباافتخاراعلام کندکه حقوق پرستارا1800میشه!!!آیا درآمدپنجاه شصت ملیونی پزشکان چرا رسانه ای نمی کندتامردم بدونند؟؟؟آیامیتوان رابطه ای بین 1800وکارانه پنجاه میلیونی یافت؟جناب وزیرمولتی میلیاردربی عدالتی تا این حد!!!
  • محمدی ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    5 12
    اگر منظور سایت ، اختلاف افکنی و جوسازی علیه پزشکان نیست ، لطف کند و درآمد بازیکنان فوتبال را هم با نمودار با پزشکان مقایسه کند. بازیکنانی که اگر تمامشان اعتصاب کنند و یکسال در هیچ مسابقه ای شرکت نکنند ، هیچ اتفاقی برای کشور نمیافتد. ولی اگر پزشکان 24 ساعت در کشور کار نکنند فاجعه ای انسانی در ابعاد بزرگ رخ خواهد داد. تا ببینیم منظور شما شفاف سازی است یا گل آلود کردن آب و احیانا صید متهی های درشت؟!
    • سعید ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
      3 0
      این که دلیل نمیشه چون فوتبالیستا خیلی پول می گیرن بخوان از جیب مردم و بیت المال به پزشکا هم پول هنگفت بدن. چرا با مهندس ها ومدیران صنعتی و یا اساتید دانشگاه درآمدتون رو مقایسه نمی کنید. در سهای مهندسی که خیلی سخت تر از پزشکیه (این رو من نمی گم. محققان دانشگاه MIT گفتن) زحمتی هم که معلمان واساتید دانشگاه می کشن خیلی بیشتر و سخت تر از کار شماست از لحاظ استرس کاری هم که فقط پزشکان جراح یکم استرس دارن که اون هم خطرش برای بیماره نه دکتر!! کارگرای معدن و ساختمان که کارشون خیلی خطرناک تره تازه برای خودشون در کل باید بگم درآمد بالای پزشکان ایرانی بی عدالتی محض می باشد که باید ی فکری به حالش کرد
  • hossein ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    6 1
    باسلام.ماپرستاران نه ازوزیر ونه ازوزارت پزشکان چیزی نمیخواهیم فقط فقط تنها خواسته ما اجرای بی قیدوشرط مصوبه مجلس شورای اسلامی است وآن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است همین.
  • hossein ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    6 3
    باسلام.ماپرستاران نه ازوزیر ونه ازوزارت پزشکان چیزی نمیخواهیم فقط فقط تنها خواسته ما اجرای بی قیدوشرط مصوبه مجلس شورای اسلامی است وآن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است همین.
  • زهره ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    11 0
    حق ما زحمت کشها خوردن نداره
  • مجید ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    12 1
    اولا که این آقای پزشک دچار گرندیوزیتی شدید است. عزیزم شما هر جای دنیا بری اختلاف درآمد پزشک و پرستار بیشتر از 4 برابر دیگه نیست.انقدر اینجا مبلغ دریافتی پزشکان در اثر بی لیاقتی مدیران بالا رفته که پرفسور سمیعی با اون دبدبه داره میاد ایران کلینیک بزنه چه برسد به شماها. چون میدونه که تو ایران چندین برابر آلمان میتونه پول دربیاره. اینها ظلم آشکار نیست؟
  • جواد پرستار ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    3 3
    هیچ تقابلی با پزشکان تداریم تنها به دنبال اجرای عدالت و قانون تعرفه گذاری پرستاری هستیم
  • mohammad ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    14 0
    سلام من رتبه 60 رشته ریاضی شدم و رفتم مکانیک شریف ارشد شدم30 رفتم مکانیک تهران 6سال درس خوندم الان 25 سالمه 2 سال باید برم سربازی بعدشم اگه شانس بیارم باید برم عسلویه با ماهی 1200 شروع کنم و بعد از سال ها نهایتن حقوقم میشه 3 الی 4 ملیون این بهترین حالتیه که برا من میشه تصور کرد به خدا قسم درسای ما نه تنها اسونتر نیس بلکه بسیار سختتر از درسای پزشکی که اکثرا فقط میخاد حفظ کنی هس آقایون سردمداره مملکت خدایی این انصاف نیس که انقد تفاوت باشه مگه من چی کم گداشتم تو درس و تحصیل که باید در مقابل یه پزشک هیچ باشم؟؟؟