سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 129715

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران با اشاره به وضعیت فعلی تالاب هامون گفت: پیش نویش برنامه مدیریت تالاب هامون تهیه شده است.

سلامت نیوز: مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران با اشاره به وضعیت فعلی تالاب هامون گفت: پیش نویش برنامه مدیریت تالاب هامون تهیه شده است.

محسن سلیمانی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه اصلاح حوزه آبریز تالاب هامون یکی از اقدامات برای احیای این تالاب است، اظهار داشت: در حال حاضر تالاب هامون وضعیت خوبی ندارد.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران با بیان اینکه انجام مدیریت منسجم بر روی تالاب هامون ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: راهکارهای مناسب برای حل مشکل تالاب باید اتخاذ شود تا مشکلاتی که هم اکنون تالاب با آن درگیر است، مرتفع شود.


وی با اشاره به اثربخشی مشارکت مردمی و حمایت مسئولان در احیای تالاب هامون تأکید کرد: برنامه ریزی برای احیای تالاب هامون با توجه به تأکید سازمان محیط زیست باید با مشارکت مردم و با حضور جوامع محلی و سمن های مخیط زیست باشد.


سلیمانی با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط فعلی تالاب هامون، اجرای سریع برنامه مدیریت تالاب باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: پیش نویس برنامه مدیرتی تالاب هامون با هماهنگی استانداری سیستان و نهادهای مربوطه انجام شده است.


گفتنی است، تالاب بین المللی هامون یکی از تالاب های مهم دنیاست که با مساحتی حدود 5700 کیلومتر مربع و دامنه عمقی 1 تا 5 متر در ناحیه کویری و بیابانی شرق کشور، در منطقه سیستان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha