قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد ترخیص معتادان متجاهر از کمپ‌ها و بازگشت دوباره آنها به سطح جامعه گفت: ما بار دیگر آنها را جمع‌آوری می‌کنیم.

سلامت نیوز: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد ترخیص معتادان متجاهر از کمپ‌ها و بازگشت دوباره آنها به سطح جامعه گفت: ما بار دیگر آنها را جمع‌آوری می‌کنیم.

علیرضا جزینی در گفت‌وگو با فارس در مورد بازگشت معتادان متجاهر به سطح جامعه بعد از گذراندن دوره درمان 6 ماهه گفت: بار دیگر این افراد را جمع‌آوری می‌کنیم.

وی افزود: البته قانون می‌گوید که معتاد متجاهر را تنها 2 بار می‌توان دستگیر و به کمپ انتقال داد و برای دفعات بعد وی حتماً باید به زندان فرستاده شود.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: البته از آنجایی که زندان‌های ما ظرفیت لازم را ندارند، ما این افراد را بار دیگر به کمپ‌ها می‌فرستیم.

وی در پاسخ به این سوال که «چه تعاملی با قوه قضائیه در این زمینه دارید؟» گفت: ما ماده 42 قانون مبارزه با مواد مخدر را برای تأسیس زندان‌های مخصوص معتادان با ظرفیت 38 هزار نفر پیگیری می‌کنیم.

جزینی در مورد جمع‌آوری خرده فروش‌ها در کنار برخورد با سرشبکه‌ها نیز گفت: نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر برخورد با هر دو قشر است به عقیده ما نمی‌توان سرشبکه را رها کرد و به خرده فروش پرداخت یا اینکه خرده فروش را رها کرد و به سرشبکه پرداخت.

وی یادآور شد: هر دو این موضوع‌ها مدنظر ستاد مبارزه با مواد مخدر است و لذا همزمان باید این کار صورت گیرد اما آن چیزی که مردم آن را بیشتر می‌بینند و با آن مواجه‌اند خرده فروش‌ها هستند که البته دستگیری‌ها در این زمینه خیلی خوب بوده و به نظر می‌رسد که ما بتوانیم این موضوع را تحت کنترل بگیریم.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: البته یکی از مکانیزم‌ها در برخورد با خرده فروش‌ها جمع‌آوری معتادان متجاهر است چرا که 40 درصد این افراد به انواع جرائم خرد مانند توزیع مواد مخدر مشغول هستند.

وی اظهار امیدواری کرد: شهرداری تهران متعهد با ساخت کمپ‌هایی با ظرفیت 6700 نفر شده است و امیدواریم با عمل به تعهد خود، ما نیز بتوانیم نسبت به جمع‌آوری این افراد اقدام کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha