وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه از فعالیت قانونی شرکت های خارجی دخانیات در کشور استقبال می کنیم، گفت: در عین حال طرحی را برای افزایش مالیات سیگار پیشنهاد داده ایم.

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه از فعالیت قانونی شرکت های خارجی دخانیات در کشور استقبال می کنیم، گفت: در عین حال طرحی را برای افزایش مالیات سیگار پیشنهاد داده ایم.

دکتر « سیدحسن هاشمی » در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به سووالی مبنی بر انتشار اخباری درباره مجوز گرفتن فعالیت شرکت دخانیات فیلیپ موریس در ایران این مطلب را بیان کرد.

نامبرده افزود: آنچه برای ما مهم است تعداد نخ سیگاری است که در کشور مصرف می شود و در عین حال از اینکه این نخ های سیگار از مسیر قاچاق وارد نشده و دیده شود، استقبال می کنیم.

وی تاکید کرد: حتما در مورد این سیگارها، به طور سختگیرانه مالیات وضع خواهد شد آنهم نه در کارخانه بلکه در خرده فروشی ها زیرا از نظر علمی ثابت شده که افزایش مالیات بر سیگار و دخانیات موجب کاهش مصرف آن خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: کاهش مصرف دخانیات در کشور موجب ارتقای سلامت مردم می شود.

**طرح پیشنهادی وزارت بهداشت برای پرکردن خزانه دولت

هاشمی در ادامه از طرح پیشنهادی وزارت بهداشت درباره دخانیات خبر داد و اظهار داشت: با همکاری سازمان جهانی بهداشت طرحی را به سازمان مدیریت پیشنهاد کردیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر این طرح تصویب شود از مسیر اجرای آن به خزانه دولت طی پنج سال آینده 11 هزار میلیارد تومان از طریق افزایش تعرفه های سیگار اضافه خواهد شد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امیدواریم طرح پیشنهادی وزارت بهداشت در جهت حفظ سلامت مردم و کمک به خزانه دولت مورد موافقت قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha