رییس اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت : 320 محصول تجهیزات پزشکی تا پایان سال استاندارد اتحادیه ارویا دریافت می کنند.

دکتر رضا مسائلی در گفت و گو با ایرنا افزود: تولید کنندگان این تعداد تجهیزات پزشکی با دریافت استاندارد اتحادیه اروپا می توانند صادرات داشته باشند.
وی با بیان اینکه تاکنون فقط 16محصول تجهیزات پزشکی استاندارد اتحادیه اروپا را داشتند، اظهارداشت : برای رسیدن به افق چشم انداز 20ساله درصدد هستیم با ارتقای کیفیت تجهیزات پزشکی صادرات را بیش از گذشته توسعه دهیم .
مسائلی گفت :به همین دلیل امسال وزارت بهداشت با یک عزم ملی ارتقای کیفیت تجهیزات پزشکی تولیدات داخل را در دستور کار خود قرارداده و محصولات قبل از عرضه به بازار و صدور پروانه ساخت کاملا بررسی می شوند.
وی افزود:همچنین تولید کنندگان تجهیزات پزشکی برای ارتقای کیفیت محصولات خود درجلسات آموزشی که وزارت بهداشت برگزار می کند، شرکت می کنند و این تولیدکنندگان تا پایان آذر فرصت دارند در هر شفیت کاری ناظران فنی را در کارخانجات مستقر کنند.
مسائلی افزود:در حال حاضر 450تولید کننده تجهیزات پزشکی بیش از 550محصول را در کشورتولید می کنند و ارزش ارزی تولیدات بالغ بر 100میلیون دلار است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha