سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کد خبر: 129742

با اظهارات روز دوشنبه وزیر بهداشت مبنی بر اینکه دکتر فرهادی، وزیر علوم که از هلال احمر به این وزارتخانه آمد، بنا ندارد در این سازمان بماند و اظهار امیدواری برای اینکه «فردی برای جمعیت هلال احمر برگزیده شود که بتواند به حوزه سلامت کمک کند که بی‌تردید نیز این اتفاق خواهد افتاد» بازار گمانه‌زنی‌ها درباره کلیددار «ساختمان صلح» داغ‌تر شد.

سلامت نیوز: با اظهارات روز دوشنبه وزیر بهداشت مبنی بر اینکه دکتر فرهادی، وزیر علوم که از هلال احمر به این وزارتخانه آمد، بنا ندارد در این سازمان بماند و اظهار امیدواری برای اینکه «فردی برای جمعیت هلال احمر برگزیده شود که بتواند به حوزه سلامت کمک کند که بی‌تردید نیز این اتفاق خواهد افتاد» بازار گمانه‌زنی‌ها درباره کلیددار «ساختمان صلح» داغ‌تر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، قفل وزارت علوم با انتخاب دکتر فرهادی به عنوان وزیر جدید گشوده و کلید «ساختمان هرمزان» به دست این مدیر کهنه‌کار سپرده شد؛ انتخابی که سبب شد موجی از رایزنی‌ها و لابی‌ها برای انتخاب جانشین فرهادی در جمعیت هلال احمر انجام شود؛ فردی که قرار است ریاست بزرگترین «NGO» کشور را برعهده داشته باشد؛ جمعیتی 93 ساله که فرهادی در یک سال و چهارماه مدیریتش با تدوین طرح تحول تلاش کرد «طرحی نو» در آن دراندازد .

فارغ از باید و نبایدهای قوانین و آیین‌نامه‌ها، مشخص است که مشغله‌های وزارتخانه‌ کلیدی و بزرگ وزارت علوم که ماه‌ها نیز با سرپرست اداره شده است آنقدر زیاد است که وقت چندانی برای اداره مجموعه‌ دیگری همچون "هلال احمر" باقی نمی‌گذارد؛ نکته‌ای که دکتر فرهادی نیز بر آن صحه گذشته و در جلسه نهم آذر شورای معاونان و مدیران جمعیت هلال احمر، تلویحا گفته است:« تا جایی که بشود کار را ادامه خواهم داد و در غیر اینصورت فردی از بدنه و درون جمعیت به ریاست این مجموعه مردمی و داوطلب‌محور معرفی شود تا با شناخت کامل و آشنایی به امور فعالیت را ادامه دهد»

بازار داغ نام‌ها و گزینه‌های پیش‌ روی شورای عالی

کمتر از پنچ روز از رای اعتماد مجلس به دکتر فرهادی به عنوان وزیر علوم می‌گذرد اما از همان ابتدا که نام فرهادی برای وزارت علوم طرح شد، اسامی مختلفی در سایت‌ها و رسانه‌ها به عنوان گزینه‌های احتمالی ریاست جمعیت هلال احمر هم منتشر شد؛ نام‌هایی که بی‌شک بخشی از آنها می‌تواند ناشی از علاقه شخصی خود افراد باشد اما قطعا در این میان نظر اعضای شورای‌ عالی جمعیت هلال احمر و همچنین شخص رئیس جمهور که از نظر وزیر بهداشت در این انتخاب یاری خواهد گرفت مشخص‌کننده وضعیت رئیس جدید خواهد بود.

رییس هلال احمل توسط شورای عالی جمعیت هلال احمر انتختب می‌شود . شورایی که نیز به صورت ماهانه تشکیل جلسه می‌دهند و ترکیب آن را رئیس جمعیت، دبیرکل، خزانه‌دار و نماینده رئیس (دکتر عارف)، چهار نماینده رئیس جمهور اعم از وزرای خارجه، بهداشت، کشور و علی نوبخت همچنین نمایندگان مجلس اعم از حسین مظفر، مفتح، دامادی، هاشم‌زهی، اسدزاده و دو نماینده از بازرسی هلال احمر تشکیل می‌دهند.

مروری بر رزومه کاندیدای احتمالی 

دکتر میر احمدموسوی دبیرکلی فعلی جمعیت هلال احمر
دکتر محمد تقی‌خانی مشاور ارشد رئیس فعلی جمعیت هلال احمر
دکتر مرضیه دستجردی وزیرپیشین بهداشت
دکتر ابوالقاسم موسوی معاون دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام
دکتر نخعی عضو هیات مدیره بیمارستان بقیه‌الله
دکتر جغتایی رئیس پیشین دانشگا توانبخشی
محمدعلی نجفی سرپرست سابق وزارت علوم


  دکتر محمدتقی خانی که در کارنامه کاری خود پیگیری کار پالایشگاه انتقال خون و تاسیس مرکز تولید واکسن‌های جدید را دارد در گفت‌وگو با ایسنا در مورد احتمال رئیس شدن و برنامه‌هایش می‌گوید: قطعا راه دکتر فرهادی در جمعیت هلال احمر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جوانان سرمایه‌های اصلی جمعیت هستند که با روحیه داوطلبی در راستای تسکین آلام بشری گام برمی‌دارند می‌افزاید: هلال احمر در زمینه دارویی نیز دارای زیرساخت و پتانسیل بسیار خوبی است که می‌تواند در راستای کمک به دولت گام بر دارد.

دکتر میراحمد موسوی که هم اکنون دبیر کل جمعیت هلال احمر است، را یکی از 10 پزشک برتر در حوزه دست در ایران می‌نامند، او فوق تخصص جراحی ارتوپدی و از یادگاران جنگ تحمیلی است.

دکتر پورفتح الله: در حالی که برخی منابع اعلام کرده بودند وی گزینه وزیر بهداشت برای تصدی‌ جمعیت هلال احمر است در گفت‌وگویی این موضوع را رد کرده است.

دکتر ابوالقاسم موسوی: او در انتخابات گذشته توانست چهار رای کسب کند و به عنوان یکی از دو گزینه دارای بیشترین رای به رئیس جمهور معرفی شود اما نهایتا دکتر فرهادی به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر از سوی رئیس‌جمهور انتخاب شد.

 حرف و حدیث پیرامون انتخاب رئیس جدید فراوان است اما شاید باید تا جلسه آخر این ماه شورا صبر کرد و آنگونه که وزیر بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد احتمالا در این جلسه رئیس جدید معرفی شود .

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha