90 درصد شكستگی‌های ستون فقرات از طریق جراحی بسته و با حداقل هزینه‌ها و بهترین كیفیت در ایران قابل درمان است.

به گزارش ایسنا، پروفسور محمد نبی نعمتی، رییس بخش جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات دانشگاه دولتی شهر بن آلمان با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر شایع‌ترین بیماری استهلاكی و مزمن در میان مردم دنیا مربوط به ستون فقرات است به همین خاطر80 درصد عمل‌های جراحان مغز و اعصاب دنیا مربوط به جراحی ستون فقرات است.

عضو هیات علمی دانشگاه‌های «هانوفر» و «بن» آلمان افزود: در حال حاضر با توجه به پیشرفتهای علمی و تجهیزاتی چشمگیر در ایران، كشور ما از پیشگامان درمان بیماریهای ستون فقرات و مغز و اعصاب در دنیاست. این در حالی است كه هزینه این نوع عمل‌های جراحی سنگین در ایران 50 درصد ارزانتر از آمریكا و اروپاست.

عضو جامعه جراحان مغز و اعصاب اروپا در بازدید از كلینیك مددكاری اجتماعی نیایش با تاكید براین كه امروزه در صورت استفاده از دیسكهای مصنوعی كمر و گردن، ‌انواع شكستگیها و دیسكها به صورت 100 درصد در ایران قابل درمان است، خاطرنشان كرد: خوشبختانه با پیگیریهای مسوولان وزارت بهداشت و درمان، در حال حاضر انواع دیسكهای باكیفیت و استاندارد، با حداقل هزینه‌ها وارد كشور می‌شود. به همین علت نیز عوارض ناشی از عمل‌های جراحی سنگین ستون فقرات و انواع دیسكها در كشور به حداقل‌های ممكن رسیده است.

استاد دانشگاه «هانوفر» آلمان تصریح كرد: یكی از مهمترین عللی كه اغلب مردم از جراحی‌های دیسك كمر و گردن شكایت دارند به استفاده از روشهای قدیمی جراحی برمی‌گردد. حال آن كه اگر پس از تخلیه ناقص یا كامل دیسك آسیب دیده، دیسك مصنوعی كار گذاشته نشود به طور قطع بیمار در آینده با مشكلات اساسی و عود دیسك روبرو می‌شود.

دكتر نعمتی درباره روش جراحی دیسك از طریق آندوسكوپی نیز گفت: این روش برای تعدادی از بیماران كه دارای دیسك‌های حاد یا نرم هستند مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین این روش برای 95 درصد بیماران مبتلا به آسیب‌های جدی ستون فقرات قابلیت استفاده ندارد.

به گفته وی، در حال حاضر همزمان با پیشرفت‌های علمی صورت گرفته در جهان نوعی دیسك از سلول‌های استخوانی در آزمایشگاه تولید می‌شود و بافت استخوانی از طریق جراحی بسته وارد مهره آسیب دیده می‌شود و پس از عمل با استخوان شكسته پیوند می‌خورد.

دكتر نعمتی یادآور شد: در حال حاضر تعداد مراكز تشخیصی از جمله ام آر آی در ایران چند برابر كشورهای اروپایی است و تصریح كرد: هزینه آن در ایران یك دهم اروپاست حال آن كه مدت زمان انتظار برای انجام تصویربرداری از طریق ام آرآی در اروپا حداقل 60 روز و در ایران تنها چند ساعت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha