به گفته عضو كمیته علمی كنگره بین المللی طب سنتی و مكمل، ناآگاهی پزشكان كشور از توانمندی‌های درمانی طب سنتی، مهمترین چالش این رشته به شمار می رود.

به گزارش ایسنا، دكتر امیر مهدی طالب كه به مناسبت برپایی كنگره بین المللی طب سنتی و مكمل كه 7 تا 10 آبان ماه امسال در شهر ساری برپا می‌شود، سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: ناآگاهی پزشكان از طب سنتی و مكمل سبب شده كه آنان در برابر این رشته جبهه گیری كنند كه مهم‌ترین دلیل این امر نداشتن شناخت از رشته طب سنتی و فواید و مزایای آن است.

وی با ابراز تاسف از این كه عملكردهای شیادانه برخی افراد كه هم اینك در زمینه طب سنتی به شیوه غیرعلمی به فعالیت مشغولند از علل عمده این بی اعتمادی است، تصریح كرد: تجربه نشان داده است، ‌وزارت بهداشت به عنوان متولی نظام سلامت كشور می‌تواند با آموزش پزشكان نسبت به اشاعه صحیح این رشته اقدام كرده و به معرفی توانمندی‌های طب سنتی به جامعه بپردازد.

دكتر طالب اظهار داشت: كشورهای هند، چین و پاكستان نیز توانسته‌اند با قانونمند كردن این رشته از دستاوردهای آن برای نظام سلامت بهره گیرند.

وی اضافه كرد: این امكان وجود دارد تا با به كارگیری روشهای درمانی طب سنتی در جای خود هزینه‌های درمان بیماریها را به ویژه بیماریهای مزمن كه هزینه بسیار سنگینی بر نظام سلامت كشور تحمیل می‌كنند، كاهش چشمگیری داد.

عضو هیات علمی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، طب سنتی را طبی توانا به منظور رفع معضلات موجود نظام سلامت كشور برشمرد.

وی با اشاره به برپایی كنگره بین المللی طب سنتی و مكمل تصریح كرد: طرح مباحث نوین طب سنتی،‌ ارایه پژوهش‌های جدید این رشته در كنار چالش‌های طب سنتی و مدرن و بررسی راهكارهای همكاری مشترك بین دو مكتب طب سنتی و مكمل و طب رایج در كشور از جمله اهداف برپایی این كنگره به شمار می‌رود.

گفتنی است، كنگره بین المللی طب سنتی و مكمل از سوی دانشگاه علوم پزشكی مازندران با همكاری سازمان‌های بین‌المللی و ملی از جمله سازمان بهداشت جهانی (WHO) با حضور بیش از 450 نفر از استادان برجسته داخلی و خارجی از كشورهای آمریكا، پاكستان، ‌مالزی، امارات، بنگلادش و ... 7 تا 10 آبان ماه امسال در شهرسازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha