سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه لایحه بودجه سال سال آینده 16آذرماه تقدیم مجلس خواهد شد، گفت: 10 درصد از منابع حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها برای اجرای طرح تحول نظام سلامت اختصاص داده شد.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه لایحه بودجه سال سال آینده 16آذرماه تقدیم مجلس خواهد شد، گفت: 10 درصد از منابع حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها برای اجرای طرح تحول نظام سلامت اختصاص داده شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت؛‌ غلامرضا کاتب در نشست خبری که در حاشیه جلسه علنی مجلس برگزار می‌شد در خصوص لایحه بودجه سال 94 گفت: شب گذشته دولت کلیات لایحه بودجه را به تصویب رساند و قیمت نفت و دلار را محاسبه کرد که بر این اساس لایحه بودجه سال 94 (یکشنبه 16 آذرماه) از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود که در واقع بخش تفصیلی بودجه محسوب می‌شود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی افزود: قیمت هر بشکه نفت در لایحه بودجه سال 94، 70 دلار پیش بینی شده که پیش بینی می‌شود این قیمت به واقعیت نزدیک باشد. البته باید توجه داشت این موضوع باعث کاهش سنگین بودجه‌های عمرانی و جاری کشور می‌شود البته انجام این مهم در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی فرصت خوبی است.

کاتب درباره افزایش حقوق کارمندان گفت: دولت به مانند سال‌های قبل درصد حقوق کارکنان را به میزان تورم افزایش می‌دهد اگرچه در بودجه 93 پیش بینی شده نرخ تورم 25 درصد است اما با توجه به اینکه نرخ تورم 17 درصد خواهد شد بنابراین بودجه هزینه‌های حقوق کارکنان در لایحه بودجه با 17 درصد افزایش رو به رو می‌شود.

 سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره نرخ دلار در بودجه سال 94 گفت: قیمت دلار را براساس قانون برنامه پنجم توسعه کشور نمی‌توان قطعی تعیین کرد بلکه محاسبه آن طبق نرخ مدیریت شناور ارزی انجام می‌شود.

کاتب افزود: با توجه به بودجه سال 93 پیش بینی می‌شود که 11 هزار میلیارد تومان درآمد مورد نیاز بخش بهداشت و درمان در سال 94 نیز تامین شود که از این منابع 10 درصد درآمدهای حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها و یک واحد درصد نیز مربوط به درآمدهای ناشی از اخذ مالیات بر ارزش افزوده است.

وی ادامه داد: اگر 48 هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها در سال 94 افزایش یابد میزان 10 درصد درآمد حاصل از اجرای هدفمندی نیز با رشد روبه‌رو می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha