دبیر علمی گروه تخصصی پلاستیک و ترمیمی چشم بیست و چهارمین کنگره چشم پزشکی ایران گفت: مواد تزریقی برگشت ناپذیر مورد استفاده برای جوان سازی پوست به ویژه اطراف چشم ها تاییدیه علمی ندارد و سبب بروز عوارض جوانبی می شود.

سلامت نیوز: دبیر علمی گروه تخصصی پلاستیک و ترمیمی چشم بیست و چهارمین کنگره چشم پزشکی ایران گفت: مواد تزریقی برگشت ناپذیر مورد استفاده برای جوان سازی پوست به ویژه اطراف چشم ها تاییدیه علمی ندارد و سبب بروز عوارض جوانبی می شود.

به گزارش ایرنا دکتر محسن بهمن کشکولی روز چهارشنبه در بیست و چهارمین کنگره چشم پزشکی ایران افزود: با افزایش سن، حجم بافت های چربی زیرپوستی صورت کم و پوست دچار پیری و چین و چروک می شود. در چنین شرایطی یکی از راه های جوان سازی صورت، برگرداندن این حجم از دست رفته از طریق تزریق مواد دارای تاییدیه است.

وی ادامه داد: مواد دارای تاییدیه علمی برای تزریق به منظور رفع چین و چروک اطراف چشم هیالورونیک اسید و چربی های بدن است که می توان از آنها برای جوان سازی سایر قسمت های پوست نیز استفاده کرد.

بهمنی کشکولی با بیان اینکه تزریقات باید سه شرط لازم را برای پیشگیری از عوارض داشته باشد، افزود: پیش از تزریق باید معاینات چشم انجام شود تا عوارض بینایی پس از آن را بتوان به خوبی کنترل کرد.

وی ادامه داد: همچنین افراد باید برای انجام اینگونه امور به پزشکان متخصصی که دوره های مربوطه را طی کرده اند، مراجعه و از مراجعه به افراد غیرمتخصص دوری کنند.

بهمنی کشکولی همچنین در مورد مواد دارای تاییدیه علمی برای تزریق زیرپوستی رفع چین و چروک بافت اطراف چشم یادآور شد: مواد مورد استفاده باید برگشت پذیر باشد و نباید از مواد برگشت ناپذیر استفاده شود.

فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم با بیان اینکه با مراجعه به پزشکان متخصص می توان از سلامت داروهای مورد استفاده مطمئن بود، خاطرنشان کرد: ماندگاری این مواد با توجه به اینکه در کدام ناحیه صورت تزریق می شود و همچنین با توجه به ارگانیسم بدن افراد مختلف، متفاوت است.

بهمنی کشکولی توضیح داد: ماندگاری مواد استاندارد و برگشت پذیر حدود 2 تا چهار سال است.

بیست و چهارمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران از 11 تا 13 آذرماه در سالن همایش های رازی درحال برگزاری است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha