چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 129827

یک متخصص غدد گفت: 80 درصد مبتلایان به دیابت نوع دو ازچاقی رنج می‌برند .

سلامت نیوز: یک متخصص غدد گفت: 80 درصد مبتلایان به دیابت نوع دو ازچاقی رنج می‌برند .

دکتر زهرا کیانفر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر تمام دنیا به این نتیجه رسیده که ورزش یکی از نیازهای فیزیولوژیکی بدن است و با ورزش کردن می‌توان بیماری‌های قلبی - عروقی، فشارخون، کلسترول و دیابت را کنترل کرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در ایران بیشتر مردم هنگامی به ورزش روی می‌آورند که سلامتی آنها به خطرافتاده و به نوعی ناچار به ورزش کردن هستند. باید شرایطی ایجاد کرد که مردم ورزش کردن را جزو برنامه‌های روزانه خود قرار دهند.

کیانفر در ادامه با اشاره به نتایج مطلوب ورزش در بهبود بیماری دیابت، گفت: ورزش باعث ایجاد احساس نشاط و انرژی در فرد، کنترل وزن، افزایش قدرت انعطاف‌پذیری عضلات، افزایش بافت عضلانی، تولید گلوکز در بدن، کاهش نیاز به انسولین، نگاه بهتر به زندگی و کاهش اضطراب و استرس در افراد دیابتی می‌شود.

این فوق تخصص دیابت افزود: هرچند راهی برای پیشگیری از دیابت نوع اول وجو ندارد، اما در دیابت نوع دوم که ۸۰ درصد از افراد مبتلا به آن دچار چاقی هستند، بهترین راه پیشگیری اصلاح شیوه زندگی از طریق کاهش مصرف غذاهای آماده و شیرینی‌جات، پرهیز از استرس، استفاده مداوم از سبزیجات و ترک سیگار است.

وی با بیان اینکه بیماری دیابت بسیار نگران کننده‌تر از آن چیزی است که ما با آن برخورد می‌کنیم، ادامه داد: بیماران دیابتی باید درمان دارویی را جدی گیرند. در کنار آن تحت نظر متخصص تغذیه باشند و با رعایت وعده‌های غذایی و میان وعده، آب و سبزیجات فیبری کافی نیز مصرف کنند.

کیانفردر پایان تصریح کرد: بیماران دیابتی نباید مواد غذایی ضروری را از برنامه غذایی خود حذف کنند، بلکه باید از مواد جایگزین طبق دستور متخصص تغذیه استفاده شود؛ چرا که استفاده از موادی چون غلات، حبوبات، پروتئین‌ها، سبزیجات، لبنیات و حتی چربی‌ها بطور مناسب و با محدودیت برای بدن ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha