چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 129847

استفاده از سبزی‌هایی مانند شلغم و کدو حلوایی پخته که هم خاصیت ضدعفونی‌کننده دارند، هم خوردنشان راحت است و نیاز به جویدن زیاد ندارد و برای بیماران مبتلا به عفونت ریه مفید است.

سلامت نیوز:استفاده از سبزی‌هایی مانند شلغم و کدو حلوایی پخته که هم خاصیت ضدعفونی‌کننده دارند، هم خوردنشان راحت است و نیاز به جویدن زیاد ندارد و برای بیماران مبتلا به عفونت ریه مفید است.

دکتر غلامرضا امین، متخصص فارماکوگنوزی، استاد دانشکده داروسازی دانشگاه تهران در هفته نامه سلامت نوشت: افراد مبتلا به مشکلات ریوی و تنفسی می‌توانند از دمنوش یا بخور گیاهانی مانند نعناع، رزماری و آویشن که اسانس بیشتر و رایحه خوبی دارند، استفاده کنند.

از دمنوش گیاه زنجبیل به‌دلیل اینکه طبیعت گرمی دارد، بیشتر برای التهاب مفاصل استفاده می‌كنند و برای بیماران تنفسی توصیه نمی‌شود.

بیماران تنفسی می‌توانند از بخور زنجبیل استفاده کنند. برای این منظور باید مقداری زنجبیل تازه یا پودر خشک این گیاه را در ظرف آب جوش بریزند و بخار آن را استنشاق کنند. بخور اسفند هم خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد. در بیمارستان‌های آلمان و انگلستان برای ضدعفونی کردن هوای اتاق کودکان مبتلا به مشکلات تنفسی از بخور اسفند استفاده می‌کنند. دم‌کرده دانه‌های گیاهی مانند بالنگ و چهارتخمه نیز که لعاب‌دار هستند به خارج شدن خلط سینه کمک می‌کنند.

استفاده از سبزی‌هایی مانند شلغم و کدو حلوایی پخته که هم خاصیت ضدعفونی‌کننده دارند، هم خوردنشان راحت است و نیاز به جویدن زیاد ندارد و برای بیماران مبتلا به عفونت ریه مفید است. برای کودکان بالای یک سال مصرف عسل هم توصیه می‌شود. بهتر است کودکان 1 تا 12 سال یک قاشق چای‌خوری، نوجوانان 13 تا 18 سال یک قاشق مرباخوری و بزرگسالان یک قاشق غذاخوری عسل را یک بار در روز در آب، چای کمرنگ یا شیر رقیق و میل کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha