دبیر علمی اولین کنگره بین‌المللی روش‌های کم‌تهاجمی زنان و مامایی ایران گفت: ناهنجاری‌های جنینی، سقط، زایمان زودرس، فشار خون بالا، دیابت بارداری و نازایی، در زنان چاق چند برابر است.

سلامت نیوز: دبیر علمی اولین کنگره بین‌المللی روش‌های کم‌تهاجمی زنان و مامایی ایران گفت: ناهنجاری‌های جنینی، سقط، زایمان زودرس، فشار خون بالا، دیابت بارداری و نازایی، در زنان چاق چند برابر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، شهلا چایچیان در نشست خبری اولین کنگره بین‌المللی روش‌های کم‌تهاجمی زنان و مامایی ایران اظهار داشت: پیشرفت علم پزشکی مرهون رسانه، شرکت‌های تجهیزات و پزشکان است بنابراین نباید زحمات رسانه را در پوشش خبری و بالا بردن دانش عموم جامعه نادیده گرفت.

وی افزود: تاکنون 130 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که در نوع خود بی‌نظیر است.

این جراح و متخصص زنان گفت: فیستول‌های دستگاه ادراری یکی از پنل‌هایی است که در اولین کنگره بین‌المللی روش‌های کم‌تهاجمی زنان و مامایی ایران برگزار می‌شود که این روش با استفاده از سلول‌های بنیادی صورت می‌گیرد.

وی افزود: سلول‌های بنیادی از بند ناف نوزادی که به دنیا می‌آید جمع‌آوری شده و قابلیت تبدیل به هر سلولی را دارد که با استفاده از این روش می‌توان بسیاری از اختلالات را درمان کرد.

دبیر علمی اولین کنگره بین‌المللی روش‌های کم‌تهاجمی زنان و مامایی ایران گفت: روش‌های درمان سرطان با استفاده از لاپاراسکوپی، روش‌های جدید هیستروسکوپی و لاپاراسکوپی تخمدان از جمله روش‌هایی است که با استفاده از جراحی‌های کم‌تهاجمی قابل درمان است.

چایچیان گفت: یکی از پنل‌های مهم این کنگره مربوط به چاقی است چرا که آمار چاقی در کشور ما بالا است و حتی زنانی که سوءتغذیه دارند با این مشکل مواجهند؛ ناهنجاری‌های جنینی، سقط، زایمان زودرس، فشار خون بالا، دیابت بارداری که موجب شکست حاملگی می‌شود و نازایی در زنان چاق چندین برابر است.

وی افزود: همچنین سرطان آندومتر، تخمدان و رحم در زنان چاق شدیدتر است و کمتر به درمان پاسخ می‌دهند بنابراین پیشگیری و درمان چاقی اهمیت فراوانی دارد.

دبیر علمی اولین کنگره بین‌المللی روش‌های کم‌تهاجمی زنان و مامایی ایران گفت: در این کنگره پنلی درباره تغییر روش زندگی و جراحی‌های معده که موجب کاهش وزن می‌شود، برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: کودکی که از مادر چاق به دنیا می‌آید به طور ژنتیکی چاق است بنابراین لزوم اهمیت پرداختن به این موضوع بیش از پیش وجود دارد.

چایچیان اظهار داشت: در این کنگره مناظره‌هایی در پایان هر روز از ساعت 17 تا 18:30 بعدازظهر برگزار می‌شود تا دانشمندانی که به جراحی‌های باز یا روش‌های کم‌تهاجمی می‌پردازند به تبادل‌نظر بپردازند همچنین در این کنگره اخلاق حرفه‌ای در اتاق عمل، ویدیوژورنال، بررسی DND بدون سلول جنینی، زایمان فیزیولوژیک و کنترل عفونت بررسی می‌شود.

وی گفت: در هر سلول انسان 30 هزار ژن وجود دارد و امروز با گذاشتن گوش پاک‌کن در دهان بیمار می‌توان تمام کدهای ژنتیک او را یافت.

دبیر علمی اولین کنگره بین‌المللی روش‌های کم‌تهاجمی زنان و مامایی ایران با اشاره به اهمیت تجهیزات برای انجام جراحی‌های لاپاراسکوپی اظهار داشت: 40 درصد اعمال جراحی هیستروسکوپی در آمریکا و 86 درصد این جراحی‌ها در آلمان توسط روش‌های کم‌تهاجمی انجام می‌شود، اما در کشور ما نه تجهیزات آن به قدر کافی وجود دارد و نه جراحان متخصص.

وی افزود: مهمترین مسئله‌ای که موجب نهادینه شدن جراحی لاپاراسکوپی در ایران می‌شود وجود تیم انسانی منسجم است تیم انسانی یعنی جراحی که بتواند عمل جراحی را انجام دهد در حال حاضر 99 درصد متخصصان زنان در اعمال باز جراحی ماهرند اما لازم است در زمینه لاپاراسکوپی دوره‌های لازم را ببینند.

کبری طاهرمنش فلوشیپ آندوسکوپی زنان نیز در این نشست اظهار داشت: امروز پنجمین رشته فلوشیپ زنان به روش‌های کم‌تهاجمی اختصاص یافته است که در تشخیص و درمان اختلالات کف لگن، نازایی، سرطان‌ها و اورژانس‌های زنان مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک نیروهایی نیز برای جراحی‌های رباتیک تربیت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha