دبیر ستاد نوآوری دانشگاه علوم پزشکی تهران از برگزاری اولین سمینار فناوری سلامت و شیوه‌های تحول در بیمارستان، در بهمن ماه خبر داد و گفت: هدف اصلی این سمینار افزایش هم‌افزایی در استفاده صحیح از فناوری و کاهش هزینه‌های سلامت است.

سلامت نیوز: دبیر ستاد نوآوری دانشگاه علوم پزشکی تهران از برگزاری اولین سمینار فناوری سلامت و شیوه‌های تحول در بیمارستان، در بهمن ماه خبر داد و گفت: هدف اصلی این سمینار افزایش هم‌افزایی در استفاده صحیح از فناوری و کاهش هزینه‌های سلامت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ماشالله ترابی در نشست خبری سمینار فناوری سلامت و شیوه‌های تحول در بیمارستان گفت: این سمینار طی روزهای 25، 26، 27 و 28 بهمن ماه در تهران و سالن همایش‌های صدا و سیما و سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

وی در مورد اهداف این سمینار گفت: مدل‌های اقتصادی به کارگیری فناوری سلامت در جهان، شیوه‌ها و فناوری مدیریتی در اراده خدمات بالینی بهتر با هزینه کمتر و نقش فناوری سلامت در ارتقای کیفیت خدمات از اهداف سمینار فناوری سلامت و شیوه‌های تحول در بیمارستان به شمار می‌رود.

دبیر ستاد نوآوری دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد فناوری‌های سلامت یادآور شد: بیومولکول و بیومتریال، سلول‌های بنیادی، تجهیزات پزشکی، اطلاعات سلامت، فناوری مدیریتی و توسعه زیرساخت‌های سلامت و فناوری ترکیبی بیوتصویر از جمله فناوری‌های روز سلامت به شمار می‌روند.

وی در مورد علت انتخاب بیمارستان برای اجرای طرح تحول فناوری‌های سلامت در آن گفت: بیمارستان نمونه کامل کوچک‌شده یک جامعه و خدمات سلامت ارائه شده است که همه خدمات در آن ارائه می‌شود.

ترابی با بیان اینکه امروز جامعه با اشکال مختلف بیماری‌های نوظهور مواجه است گفت: با استفاده از فناوری‌های سلامت و هم‌افزایی میان فناوری‌های مختلف می‌توان کاهش هزینه‌های سلامت را به دست آورد چراکه اکنون به طور مثال یک مرکز فوق تخصصی در دانشگاه هاروارد با استفاده از فناوری‌های سلامت توانسته هزینه‌های میلیاردی خود را 22 درصد کاهش دهد.

دبیر ستاد نوآوری دانشگاه علوم پزشکی تهران با انتقاد از افرادی که خرید فناوری را گران می‌دانند گفت: درست است که برای خرید یک فناوری باید مبلغ گزافی پرداخت کرد اما توجه داشته باشیم که اگر از این فناوری به درستی استفاده شود بازگشت سرمایه را در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: باید بتوانیم زیرساخت‌هایی که با هزینه‌های بسیار در کشور ایجاد شده است را با هم‌افزایی به تولید فناوری برسانیم.

ترابی در مورد دستاوردهای سمینار گفت: این سمینار وظیفه فعال کردن و حساس کردن دستگاه‌های مسئول را برعهده دارد. همچنین در این سمینار رسانه برتر حوزه فناوری سلامت معرفی شده و درحوزه بیمارستان‌ها نیز کاربران برتر حوزه سلامت معرفی می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha