دانشمندان انگلیسی به منظور بررسی یکی از معدود آنتی بیوتیک هایی که برای درمان عفونت های بطور روز افزون مقاوم به آنتی بیوتیک مورد استفاده قرار می گیرد، از شیوه ای نانومکانیکی استفاده می کنند.

محققان دانشگاه کالج لندن که ریاست آنها را دکتر "ریچل مک کندری" و پروفسور "گابریل اپلی" بر عهده داشتند، سوندهای فوق حساسی ابداع کردند که به کمک آن پژوهشگران می توانند از فعالیت آنتی بیوتیک ها شناخت تازه ای پیدا کنند.
در این مطالعه مک کندری و همکارانش اهرم های کوچکی را که پهنای آنها کمتر از یک تار موی انسان است ، با "موکوپپتیدهای" دیواره های باکتریایی پوشش دادند تا فرآیندی را که معمولا در زمان چسبیدن آنتی بیوتیک "وانکومیاسین" به سطح باکتری در بدن رخ می دهد، بررسی کنند.
محققان دریافتند که همزمان با چسبیدن این آنتی بیوتیک به سطح باکتری، یک تنش سطحی در باکتری ایجاد می شود و این یافته نشان می دهد که استرس با متلاشی شدن دیواره های سلولی و شکست باکتری ارتباط دارد.
مک کندری گفت، ابرمیکروب های بیمارستانی مقاوم به آنتی بیوتیک مانند MRSA (استافیلوکوک اوریوس) و اینتروکوکسی مقاوم به وانکومایسین رشد نگران کننده ای پیدا کرده اند.
وی افزود، این یک مشکل بهداشتی بزرگ چهانی است و لازم است که برای بررسی آنتی بیوتیک ها و چگونگی فعالیت آنها فناوری های جدیدی ابداع شود.
این مطالعه در مجله "نانوتکنولوژی" نیچر منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha