چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 129862

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: هیچ زلزله ای تهران را تهدید نمی کند و وقوع زمین لرزه قابل پیش بینی نیست.

سلامت نیوز: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: هیچ زلزله ای تهران را تهدید نمی کند و وقوع زمین لرزه قابل پیش بینی نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،احمد صادقی در پی انتشار پیام هایی در شبکه های اجتماعی مبنی بر وقوع زلزله در پایتخت، گفت: شهروندان نباید به این نوع پیغام های غیر رسمی توجه کنند و تنها هشدارها در خصوص زلزله را مرکز ژئوفیزیک تهران می تواند اعلام کند.

وی ادامه داد: پیش بینی زلزله از لحاظ علمی رد شده است اما نباید مردم آمادگی خود را در برابر وقوع زلزله از دست بدهند. زلزله یکی مخاطراتی است که تهران را تهدید می کند.

به گفته صادقی، وضعیت غیر عادی وجود ندارد که بر اساس آن پیش بینی زلزله صورت گیرد و این نوع اظهارنظرها تازه نیست.

وی به شهروندان تهرانی هشدار داد احتمال وقوع زلزله در تهران همیشه وجود دارد و باید در برابر آن آمادگی های لازم را داشت.

روز گذشته در فضاهای مجازی پیغامی مبنی بر اینکه «امروز ساعت 5 بعدازظهر در کارتابل شهرداری پیغام محرمانه ای از سازمان مدیریت بحران برای 22 منطقه شهرداری به تهران اعلام شده با این مضمون، گسل تهران حرکت کرده است و 2 روز پشت سر هم جنوب تهران زلزله خفیف آمده است، امشب و فردا امکان وقوع زلزله تا بیش از 4 ریشتر وجود دارد... هم اینک برای کلیه شهرداری های تهران آماده باش اعلام شده است، این خبر اطلاع رسانی شود... »

به گفته مقامات شهرداری، هیچ پیغامی با این مضمون صحت ندارد و هیچ کدام از نیروهای شهرداری در آماده باش برای مقابله با زلزله احتمالی به سر نمی برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha