عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:طبق گزارش ها و پژوهش های رسیده و نظارت مجلس شورای اسلامی تنها 30درصد از قانون جامع حمایت در سطح کشور اجرایی می شود.

سلامت نیوز: عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:طبق گزارش ها و پژوهش های رسیده و نظارت مجلس شورای اسلامی تنها 30درصد از قانون جامع حمایت در سطح کشور اجرایی می شود.
 
فاطمه آلیا عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پانا به اقدامات و وظائف نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه معلولان اشاره کردو بیان داشت: وظیفه قانون گذاری و نظارت برعهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و اما دراجرای قوانین وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی و...نقش اساسی دارند.

این عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد نیازها و امکانات معلولان از جمله مسکن واشتغال معلولان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: ما امیدواریم که در این هفته به نفع معلولان اخبارخوشی بشنویم، مثلا با رئیس جمهور سهمیه 3 درصدی استخدامی معلولان  به 5 درصد در کل کشورافزایش پیدا کندتا با این اتفاق اندکی از مشکلات معلولان کاسته شود.

 وی با اشاره به بازنگری قانون حمایت از جامعه معلولان اظهار داشت: در بخش نظارتی دو قانون برای معلولان به  تصویب رسیده که یک بخشی بنام قانون جامع حقوق معلولان است که درسال 1383 تصویب شده و یک قانون الحاق کنوانسیون حقوق معلولان که این هم  در سال 1387 تصویب شده و باید مسولان اجرائی این قانون را به خوبی اجرا کنند .

آلیا در خصوص بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان و علت تاخیر در تصویب این قانون گفت: در اواخر دولت دهم بخشی از این لایحه مورد بازنگری در کمیسیون اجتماعی دولت قرار گرفت ولی هیچگاه به مجلس نرسید. در دولت جدید هم ما بارها این موضوع را تذکر دادیم و منتظریم که به زودی این مورد به مجلس برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha