پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12987

اصفهان - معاون غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشکی گفت:"مواد افزودنی" و " بی توجهی به تاریخ مصرف" از خطرات جدید در مصرف مواد غذائی است.

دکتر رسول دیناروند در سومین همایش معرفی واحدهای برتر ایمنی غذا در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: این خطرات بیشتر در ادویجات و عطریات خوراکی نظیر زردچوبه، زعفران، غذاهای کنسرو شده مشاهده می شود.
وی گفت: این در حالی است که بی توجهی به موارد فوق و اینکه اغلب کالا ها بااین دوخصوصیت به قیمت ارزان فروخته و موجب بروز بیماری های خونی و سرطانی می شود.
این مقام مسوول با اشاره به نظارت گسترده در این نوع کالاها افزود: به خانواده ها توصیه می شود که کالاهای با مهر استاندارد تهیه کنند و سلامتی خود را به خاطر ارزانی به خطر نیاندازند.
معاون غذا و دارو وزیر بهداشت عنوان کرد: این معاونت در سال های اخیر با افزایش 38 درصدی مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی روبرو شد که با تمهیدات در نظر گرفته شده اکنون 30 درصد مردم برنامه ریزیهای مستمری را در بحث استفاده از روغن مایع خوراکی به اجرا گذاشته اند.
دیناروند، با بیان اینکه 30 درصد از مردم کشور از چاقی رنج می برند و افزایش وزن آنها بیش از حد است، افزود: رژیم غذایی نامناسب، زندگی جدید و ماشینی و استفاده از روغن جامد، علت های اصلی چاقی افراد در کشور محسوب می شود که اکنون 50 درصد مردان و 70 درصد زنان این مشکل را دارند.
استاندار اصفهان نیز در این همایش به طب اسلام و سنتی سفارش شده از ائمه اشاره کرد و گفت: دین اسلام کامل ترین توصیه ها را در زمینه تغذیه سالم دارد که نیازمند مطالعه بیشتری است.
سید مرتضی بختیاری افزود: تغذیه سالم می تواند افراد سالمی را از نظر روحی و جسمی بسازد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز بیشترین علت بیماری های موجود را قلبی عروقی ، عوامل اکتسابی و بیماری های عفونی عنوان کرد.
دکتر شاهین شیرانی نیز در این نشست افزود: این تغییر بیماری ها، به دلیل تغییر روش نوغ تغذیه ها می باشد که به نوعی شرایط بروز بیماری ها را فراهم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha