مدیر كل نظارت بر موادغذایی وزارت بهداشت گفت: از بین یك‌هزار فرآورده غذایی متقاضی نشان عالی ایمنی و سلامت، 6 محصول غذایی توانستند امسال از وزارت بهداشت این نشان را دریافت‌ كنند.

هدایت حسینی در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به روز جهانی غذا (24 مهر) اظهار داشت: بعد از اهدای لوح نشان ایمنی و سلامت غذایی به دو ماكارونی ایرانی در سال گذشته، امسال 6 فرآورده‌ دیگر غذایی شامل تعدادی فرآورده‌ لبنی، یك نوع روغن زیتون، یك نوع عسل و تعدادی خشكبار بسته‌بندی شده توانستند نشان عالی سلامت و امنیت غذا را كه نشان دهنده حداكثر كیفیت محصول است، دریافت كنند.
وی گفت: مراسم اهدای نشان ایمنی و سلامت غذا به این محصولات 30 مهر امسال طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت برگزار می‌شود و اسامی این محصولات نیز در همان مراسم اعلام می‌شود.
وی افزود: هم‌زمان با این مراسم صنایع غذایی نمونه استانی نیز در استان‌ها معرفی می‌شوند و از آنها با اهدای لوح تقدیر قدردانی می‌شود.
وی اظهار داشت: به طور كلی فعالیت وزارت بهداشت برای ارتقای سلامت مواد غذایی در3 سطح انجام می‌شود، سطح اول كنترل كیفیت تولیدات صنایع غذایی در هنگام تولید و صدور پروانه ساخت آنهاست، مرحله دوم نظارت بر عرضه مواد غذایی در سطح بازار است كه هم از سوی مركز بهداشت محیط وزارت بهداشت برای مواد غیر بسته بندی شده و هم با اجرای طرح PMS و نمونه گیری از مواد غذایی بسته بندی شده از سوی معاونت غذا و دارو انجام می‌شود.
حسینی افزود: سطح سوم، اعطای نشان ایمنی و سلامت مواد غذایی است كه نشانه عالی‌ترین سطح كیفیت محصول است كه از سال گذشته تاكنون 8 محصول غذایی توانسته‌اند در كشور این نشان را دریافت كنند.
وی گفت: اعطای نشان عالی ایمنی و سلامت وزارت بهداشت به محصولات غذایی سختگیرانه است و این 8 محصول از بین هزار محصول غذایی كه تقاضای دریافت این نشان را داشتند موفق به دریافت این نشان عالی شدند. این نشان فعلاً فقط به محصولات تولید داخل اعطا می‌شود و محصولات خارجی هنوز مشمول دریافت این نشان عالی نیستند.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره نظارت مواد غذایی تولید شده در رستوران‌ها و ساندویچی‌ها، گفت: نظارت بر این اماكن به عهده مركز بهداشت محیط دانشگاه‌های علوم پزشكی است، شاید در آینده مركز بهداشت محیط وزارت بهداشت در معاونت سلامت نیز با الگو گرفتن از نشان ایمنی و سلامت غذا كه از سوی معاونت غذا و دارو پیگیری می‌شود بتواند با الگوسازی و معرفی عرضه‌‌كنندگان نمونه مواد غذایی برای ساماندهی این اماكن اقدام مؤثرتری انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha