رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی با تمام توان خود از مراكز تحقیقاتی مانند پژوهشكده رویان حمایت خواهد كرد و از هیچ تلاشی در راه رفع مشكلات پیش روی پژوهشگران و محققان دریغ نمی‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی اعضای كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با حضور در پژوهشكده رویان جهاددانشگاهی از نزدیك با دستاوردهای این مجموعه آشنا شدند.
در ابتدای این بازدید حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در سخنانی با اشاره به این‌كه براساس سند چشم انداز بیست ساله نظام، ایران در افق 1404 كشوری توانمند در تولید علم وفناوری و جامعه ای دانش بنیان خواهد بود، اظهار داشت: جامعه دانش بنیان جامعه‌ای است كه حیات آن به تولید دانش از مسیر پژوهش و تحقیقات وابسته است و دوام آن متكی به تجاری‌سازی دانش و فناوری است.
وی افزود: جهاددانشگاهی به عنوان مجموعه‌ای انقلابی كه متشكل از جوانان مومن و متعهد است تلاش می‌كند ثابت كند كه ایران اسلامی می‌تواند به جامعه‌ای دانش بنیان تبدیل شود، به شرط اینكه از مسیرهای میان بر و با روحیه جهادی به دنبال جبران عقب ماندگی‌ها باشیم.
رییس جهاددانشگاهی ایجاد عزم ملی برای تولید دانش و فناوری بومی و كاهش اتكاء به درآمدهای نفتی را یكی از مهمترین نیازهای امروز كشور دانست و خاطرنشان كرد: امروزه در كشور ما توانایی تولید علم و فناوری در حوزه‌های مختلف وجود دارد اما باید با ایجاد یك باور عمومی و برنامه‌ریزی دقیق و صحیح این توانایی را به مرحله فعالیت برسانیم، چرا كه فرهنگ اسلامی ما نیز بر این مساله تاكید دارد.
طیبی در خاتمه با اشاره به توانمندی‌های گسترده جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف علمی، كمبود امكانات و محدودیت بودجه را از جمله مشكلات موجود در زمینه تحقیقات جهاددانشگاهی برشمرد و خواستار حمایت مجلس شورای اسلامی از فعالیت‌های تحقیقاتی این نهاد شد.
در این دیدار سید شهاب الدین صدر رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در سخنانی ضمن تقدیر از دستاوردهای ارزشمند تحقیقاتی جهاددانشگاهی و به ویژه پژوهشكده رویان، اظهار داشت: جهاددانشگاهی یكی ازنهادهای مقدس و مبارك انقلاب اسلامی است كه با حضور نیروهای مومن، متعهد و با انگیزه و حركت در مسیر درست توانسته به موفقیت‌های بزرگی دست یابد.
وی در ادامه تربیت نیروهای متخصص، متعهد و كارآمد را یكی از مهمترین موفقیت‌های این نهاد برشمرد و خاطرنشان ساخت: خوشبختانه پژوهشكده رویان جهاددانشگاهی در كنار انجام تحقیقات كاربردی و حركت در مرزهای دانش توانسته به مسئه ارائه خدمات تخصصی درمانی نیز به شكلی مطلوب بپردازد كه این امر باید استمرار پیدا كند.
رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با تاكید بر لزوم رعایت استانداردهای علمی و دقت و توجه به انتخاب پروژه‌های تحقیقاتی، تصریح كرد: مجلس شورای اسلامی با تمام توان خود از مراكز تحقیقاتی مانند پژوهشكده رویان حمایت خواهد كرد و از هیچ تلاشی در راه رفع مشكلات پیش روی پژوهشگران و محققان دریغ نمی‌كند.
صدر همچنین با اشاره به نگرش مثبت مجلس نسبت به فعالیت‌های تحقیقاتی جهاددانشگاهی، گفت: پژوهشكده رویان در بستر فرهنگی و انقلابی جهاددانشگاهی به رشد و شكوفایی رسیده و توانسته است به عنوان كانونی از انسان‌های متعهد و متخصص برای كشور افتخارآفرینی كند.
وی در ادامه جهاددانشگاهی را نمادی از تعهد ، روحیه انقلابی و تخصص عنوان كرد و یادآور شد: پژوهشكده رویان جهاددانشگاهی می‌تواند نمونه و الگویی موفق برای سایر نهادهای كشور باشد و در ایجاد روحیه امید و خودباوری در سطح جامعه به ویژه جوانان نقش موثری ایفا كند.
دكتر صدر در خاتمه با تاكید بز لزوم رفع موانع موجود در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی جهاددانشگاهی درخصوص انجام حمایت‌های لازم از این نهاد قول مساعد داد.
در این بازدید علیرضا مرندی عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی كوتاه با تجلیل از موفقیت‌های علمی پژوهشكده رویان ، گفت: پژوهشكده رویان در كنار انجام تحقیقات و ارایه خدمات تخصصی و درمانی باید به دنبال یافتن راهكارهایی مناسب برای ارایه این‌گونه خدمات درمانی به عموم جامعه باشد.
مرندی همچنین رعایت تعهد و توكل بر خدای متعال را رمز استمرار موفقیت‌های جهاددانشگاهی و پژوهشكده رویان دانست.
حمیدرضا گورابی رییس پژوهشكده رویان جهاددانشگاهی نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشكده رویان در حوزه‌های مختلف تحقیقاتی و درمانی، طی سخنانی گفت: محدودیت امكانات و بودجه تحقیقاتی ، یكی از مهمترین مشكلات پژوهشكده رویان در مسیر فعالیت‌های تحقیقاتی است كه امیدواریم با اهتمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مسؤولان چالش موجود رفع شود.
وی در ادامه به طرح پاره‌ای از مشكلات و موانع موجود در زمینه فعالیت‌های پژوهشی پرداخت و خواستار همكاری و حمایت مجلس برای پیشبرد اهداف علمی پژوهشكده رویان شد.
در ادامه این نشست محمدصادق حاجی تاروردی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی و دكتر حسین بهاروند مدیر گروه سلول‌های بنیادی پژوهشكده رویان نیز ضمن ارایه گزارشی از برنامه‌های تحقیقاتی جهاددانشگاهی و پژوهشكده ، خواستار حمایت بیش از پیش مجلس شورای اسلامی برای توسعه این فعالیت‌ها شدند.
در این بازدید اعضای كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از نزدیك با بخش‌های مختلف تحقیقاتی و درمانی پژوهشكده رویان آشنا شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha