هیات دولت روز چهارشنبه به ریاست جهانگیری معاون اول رییس جمهور تشکیل جلسه داد و اعضای دولت پیرامون مهم‌ترین مسائل و مباحث روز کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سلامت نیوز: هیات دولت روز چهارشنبه به ریاست جهانگیری معاون اول رییس جمهور تشکیل جلسه داد و اعضای دولت پیرامون مهم‌ترین مسائل و مباحث روز کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا در ابتدای جلسه، جهانگیری ضمن تبریک روز جهانی معلولان، با تاکید بر ملاحظات اساسی که باید در لایحه حمایت از معلولان صورت گیرد، از پایان بررسی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک و آمادگی دولت برای بررسی و تصویب لایحه خبر داد.

وی همچنین بر تلاش برای بهبود وضعیت مسکن، اشتغال و نیز بر اجتماع محور و خانواده محور کردن رسیدگی به معلولان و واگذاری کار و کمک گرفتن از جامعه معلولان برای حل مسائل خودشان تاکید کرد.

در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بررسی، به تصویب هیات وزیران رسید.

با تصویب دولت ، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال بابت تامین هزینه‌های برگزاری نمایشگاه اکسپو میلان ایتالیا، در اختیار وزارت صنعت ، معدن و تجارت قرار گرفت.

همچنین مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار بابت خرید املاک و اراضی واقع در حریم ایمنی سازمان انرژی اتمی به سازمان مذکور اختصاص یافت.

هیات وزیران با اختصاص مبلغ۲۸ میلیارد ریال به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای ایجاد سامانه موقعیت یابی زمین پایه ملی کشور موافقت کرد.

اختصاص مبلغ ۸۳ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت های وارده ناشی از خشکسالی و تکمیل بازسازی تاسیسات خسارت دیده ناشی از حوادث غیرمترقبه در استان یزد، از دیگر مصوبات جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران بود.

دولت همچنین مبلغ یکصد میلیارد ریال به استان آذربایجان غربی بابت تکمیل دایک خاکی شهرستان پلدشت به منظور ایجاد بستر مناسب برای هدایت جریان آب در رودخانه ارس و نیز مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به وزارت راه و شهرسازی برای تامین عملیات ندامتگاه های سمنان و دامغان اختصاص داد.

هیات دولت، لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سوسیالیستی ویتنام به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات های بردرآمد را به تصویب رساند. لایحه مذکور با هدف توسعه تجارت خارجی و تامین اهداف اقتصادی کشور و ثمربخش بودن استقرار یک بستر قانونی مناسب جهت توسعه تجارت سالم ، از سوی دولت تصویب شد.

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور درخصوص «طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت» گزارشی به هیات دولت ارائه نمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha