پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 129934

استفاده از روغن های طبیعی راهکار خوبی برای بهبود سلامت کلی بدن است، از جمله سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آرام کردن اعصاب، بهبود خلق و خو و ... روغن های طبیعی، حاوی ترکیب های اصلی گیاهی است. قرن هاست از این فرآورده ها استفاده و داروی موثری محسوب می شود.

درمانگرهای طبیعی را بشناسید

سلامت نیوز: استفاده از روغن های طبیعی راهکار خوبی برای بهبود سلامت کلی بدن است، از جمله سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آرام کردن اعصاب، بهبود خلق و خو و ... روغن های طبیعی، حاوی ترکیب های اصلی گیاهی است. قرن هاست از این فرآورده ها استفاده و داروی موثری محسوب می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،اما قبل از استفاده از هر نوع روغن، باید کمی درباره آن اطلاعات کسب کنید؛ زیرا اگرچه مصرف بسیاری از روغن ها بلامانع است اما برخی از آن ها مانند کافور سمی است و باید به میزان خیلی کم مصرف شود و بدون رقیق کردن نباید مصرف شود. برخی از روغن ها نیز به صورت غلیظ می تواند به دندان آسیب برساند یا باعث حساسیت شود، اما روغن های مفید برای سلامتی کدام است؟


نعناع

این روغن کاربرد و خواص متعددی دارد، از جمله آسان کردن روند هضم، آرام کردن عصب، تسکین ناراحتی معده، کاهش التهاب و دور نگه داشتن حشرات.

استوقودوس

آرام کننده اعصاب و کاهش دهنده تب و فشارخون است. در صورت استفاده موضعی، التهاب و درد ناشی از گزیدگی حشرات را کاهش می دهد.

اکالیپتوس

بوی تندی دارد، اما دارای خاصیت ضدالتهابی، ضداحتقان، خوشبو کننده، ضدعفونی کننده و ضد باکتریایی است.

لیمو

از روغن طبیعی غلیظ لیمو استفاده های متعددی می شود از جمله این که ضدباکتریایی و تمیز کننده ضدویروسی است. علاوه بر آن، تسکین دهنده و درمان کننده آکنه، زخم خراش و بریدگی است.

پرتقال

این روغن نه تنها ضدباکتری عالی است بلکه با تأثیرات استرس مقابله می کند.

وانیل

پس از یک روز سخت کاری، وانیل به تسکین عصب و ایجاد آرامش در بدن کمک می کند.

رزماری

علاوه بر این که حشرات را دور نگه می دارد، از شوره سر، خارش های دردناک و گزیدگی ها نیز پیشگیری می کند. رشد مو را تحریک می کند، قدرت حافظه، تمرکز و خلاقیت را بالا می برد.

میخک

استفاده موضعی از روغن این ادویه خاصیت ضدالتهابی و تسکین دهنده دارد. استفاده از آن، دندان درد را تا مراجعه به دندان پزشک، آرام می کند. استنشاق آن سینوس ها را باز می کند و از گرفتگی بینی جلوگیری می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha