دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو گفت: در حوزه تجویز دارو، آموکسی سیلین جزء آنتی بیوتیک های پر تجویز و جزء 10 قلم آنتی بیوتیک تجویزی توسط پزشکان است.

سلامت نیوز: دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو گفت: در حوزه تجویز دارو، آموکسی سیلین جزء آنتی بیوتیک های پر تجویز و جزء 10 قلم آنتی بیوتیک تجویزی توسط پزشکان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، دکتر فاطمه سلیمانی اظهار داشت: بیمار برای دریافت آموکسی سیلین و یا آنتی بیوتیک ها از داروخانه باید نسخه پزشک داشته باشد.

وی گفت: یکی از وظایف معاونت های غذا و دارو که زیرنظر سازمان غذا و دارو و دانشگاه های علوم پزشکی می باشند نظارت بر عملکرد داروخانه ها می باشد که در بحث نظارت بر داروخانه ها یکی از مواردی که مهم می باشد و باید رعایت شود این است که  داروهای نسخه ای بدون نسخه پزشک تحویل مراجعه کننده نشود و در مواردی که بازرس معاونت غذا و دارو مراجعه کند و در ارزیابی های انجام شده مشکلی باشد تذکرات و برخوردهای لازم مطابق قوانین انجام می شود.

سلیمانی افزود: در حوزه تجویز، آموکسی سیلین جزء آنتی بیوتیک های پر تجویز و جزء 10 قلم آنتی بیوتیک تجویزی توسط پزشکان است.

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو گفت: اگر سطح آگاهی و دانش مردم نسبت به داروها افزایش پیدا کند طبیعتا متوجه خطرات وعوارض ناشی از مصرف خودسرانه ان می شوند و تقاضاهای معمولا زیاد مردم برای دریافت دارو بدون نسخه و حتی با نسخه کاهش خواهد یافت و به دلیل اهمیت این موضوع یکی از ادارات زیر مجموعه کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو، اداره آموزش (واحد آموزش) است که این گروه برنامه های آموزشی مردمی را در سطوح مختلف برگزار می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha