مشاور رئیس سازمان نظام پزشکی با تاکید بر حفظ و صیانت از جامعه پزشکی و در دفاع از مردم کشور گفت: پروانه طبابت پزشک اسیدپاش بیمارستان ضیائیان تعلیق شد زیرا فردی با چنین ویژگی‌هایی، لیاقت پوشیدن لباس سفید پزشکی را ندارد.

سلامت نیوز:مشاور رئیس سازمان نظام پزشکی با تاکید بر حفظ و صیانت از جامعه پزشکی و در دفاع از مردم کشور گفت: پروانه طبابت پزشک اسیدپاش بیمارستان ضیائیان تعلیق شد زیرا فردی با چنین ویژگی‌هایی، لیاقت پوشیدن لباس سفید پزشکی را ندارد.

رضا لاری پور در گفت‌وگو با آنا با یادآوری حادثه اخیر اسیدپاشی بر روی رئیس بیمارستان ضیائیان اظهار کرد: در پی عمل شنیع اسیدپاشی که در روزهای اخیر از سوی یک پزشک در بیمارستان ضیائیان صورت گرفته بود و به گفته پزشک اسیدپاش علت این حادثه خروج از عضویت هیات علمی عنوان شده بود، امروز شورای معاونان سازمان نظام پزشکی برای بررسی و رسیدگی به این موضوع تشکیل جلسه داد.

وی از تعلیق پروانه طبابت پزشک اسیدپاش خبر داد و گفت: هر فردی که اعمال منافی شئون پزشکی انجام دهد باید از پوشیدن لباس سفید پزشکی محروم شود و تفاوتی هم نمی‌کند که فرد اسیدپاش در چه کسوت و صنفی مشغول به فعالیت باشد بنابراین در جلسه امروز شورای معاونان سازمان نظام پزشکی طبابت پزشک اسیدپاش تعلیق شد.

 مشاور رئیس سازمان نظام پزشکی یادآور شد: تعلیق پروانه طبابت این فرد در راستای حفظ و صیانت از جامعه پزشکی و در دفاع از مردم کشور صورت گرفت زیرا فردی با چنین ویژگی‌هایی لیاقت پوشیدن لباس سفید  پزشکی را ندارد.

لاری‌پور در توضیح میزان اهمیت عضویت هیات علمی شدن برای پزشک اسیدپاش گفت: معمولا باسوادترین افراد دارای برد تخصصی هر رشته، اعضای هیات علمی دانشگاه را تشکیل می‌دهند برهمین اساس باتوجه به اینکه اعضای هیات علمی انسان‌هایی اهل آموزش و پژوهش هستند علاقمندند به عضویت هیات علمی در آیند.

وی در مورد نحوه انتخاب اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی تصریح کرد: معمولا وزارت بهداشت بر اساس شایستگی و تخصص افراد، آنان را برای عضویت در هیات علمی انتخاب می‌کند که متاسفانه فقط نفرات اول بورد و نفرات رتبه ‌دار که در زمینه آموزشی فعال هستند در حال حاضر فرصت هیات علمی شدن را پیدا می‌کنند بنابراین بهتر است که در هیات جذب ها برای انتخاب اعضای هیات علمی به همه مسائل پیرامونی توجه شود. گاهی اوقات فردی را انتخاب می‌کنیم که در طی مسیر دچار مشکلات روحی، روانی، شخصیتی و اجتماعی می‌شود و این مشکل در همه صنوف نیز ممکن است برهمین اساس برای جلوگیری از بروز این آسیب موظف به جلوگیری هستیم که یکی از راه‌ها -علاوه بر تعقیب جنبه عمومی جرم- تعلیق کار طبابت بود که از سوی سازمان نظام پزشکی صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha