وزیر بهداشت در مورد عدم تمدید قرارداد شرکت‌های بیمه خصوصی و تکمیلی با مؤسسات به بهانه تغییر و تعرفه‌های پزشکی گفت: این کار آنها تخلف است و با آنها برخورد می‌شود.

عدم تمدید قرارداد بیمه‌های خصوصی با مؤسسات تخلف است

سلامت نیوز:وزیر بهداشت در مورد عدم تمدید قرارداد شرکت‌های بیمه خصوصی و تکمیلی با مؤسسات به بهانه تغییر و تعرفه‌های پزشکی گفت: این کار آنها تخلف است و با آنها برخورد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران در مورد عدم تمدید قرارداد بیمه‌های خصوصی و تکمیلی با مؤسسات توضیحاتی داد.

وی گفت:‌ بیمه‌های خصوصی نباید به سود خود فکر کنند چرا که تعرفه‌های دریافتی آنها از مردم در سال جاری مطابق تعرفه‌های سال 93 بوده است اما پرداختی آنها به پزشکان بر مبنای تعرفه‌‌های سال 92 بوده پس تا اینجای کار آنها سود کرده‌اند.

وزیر بهداشت تأکید کرد: اگر برای چند ماه آینده قرارداد خود را با مؤسسات مختلف تمدید نکنند قطعاً متخلف محسوب می‌شوند و با آنها برخورد می‌شود.

هاشمی در مورد اجرای تعرفه‌‌های پرستاری نیز گفت: ما هر حرفی بزنیم پای آن می‌ایستیم و جامعه پرستاری بداند که قطعاً تعرفه‌های آنها اجرا می‌شود.

وی گفت: متأسفانه در فضای مجازی مهندسی افکار عمومی به صورت منفی در حال انجام است که بخشی از آن از طریق بیگانه‌ها هدایت می‌شود آنها قصد دارند روی گروه‌های غیرپزشکی کار کنند و ذهن آنها را نسبت به خدمات انجام شده خراب کنند.

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا تعداد پزشکان ما برای کشور کافی است یا خیر، گفت: تعداد پزشکان ما کافی است اما توجه داشته باشیم که این تعداد متناسب با مناطق محروم نیست چرا که اقدامات ما موجب شده تا پزشکان در کلانشهرها مستقر شوند و مناطق محروم و بعضاً مراکز استان‌های ما فاقد پزشک متخصص باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد:‌ البته برای رفع این مشکل ما قصد داریم در تربیت دانشجو از بومی‌گزینی با شرط خدمت 3 برابر دوران تحصیل در منطقه محروم را اجرا کنیم.

وزیر بهداشت تأکید کرد: زمانی که من دانشجوی پزشکی شدم تنها 5 مرکز آموزش پزشکی در کشور بود در حالی که این تعداد اکنون به 91 مرکز رسیده است که ما باید نسبت به توسعه این مراکز حساس باشیم چرا که سطح آموزش آنها برای حفظ سلامت جامعه بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: همین‌جا می‌گویم که به هیچ دانشکده پزشکی که از قبل مجوز تأسیس داشت اجازه فعالیت ندادیم و به هیچ مؤسسه دیگری نیز مجوز نخواهیم داد.

وزیر بهداشت با تشکر از اظهارات پورمحمدی معاون سیمای صداوسیما گفت:‌اینکه ایشان گفته‌ که تبلیغات تنقلات مضر کاهش پیدا می‌کند بسیار خوب است و ما از این امر استقبال می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha