مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: نیروهای کار ایرانی در قطر می توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: نیروهای کار ایرانی در قطر می توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین ایران و قطر در بخش های مختلف مربوط به اعزام نیروی کار، آموزش های فنی و حرفه ای، بهداشت و درمان ، افزود: هم اکنون 40میلیون نفر در ایران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و ایران 60 سال سابقه تامین اجتماعی دارد.


وی با بیان آنکه صندوق تامین اجتماعی از صندوق های بیمه بیکاری، پرداخت مستمری و بیمه درمانی تامین اجتماعی تشکیل شده است، گفت: هم اکنون پنج میلیون نفر در کشور مستمری بگیر هستند که مستمری آنان براساس محاسبات بیمه ای اکچوئری پرداخت می شود. 

وی توضیح داد: در حال حاضر 80 بیمارستان تامین اجتماعی در ایران خدمات درمانی به مردم ارائه می دهند. همچنین در زمینه بیمه بیکاری کارهای زیادی در ایران شده و هم اکنون 200 هزار نفر در ایران از این نوع بیمه استفاده می کنند .


به گفته دکتر نوربخش، همچنین دانشکده علمی کاربردی در خصوص بهزیستی و تامین اجتماعی در ایران فعال است که تا سطح دکتری دانشجو می گیرد. آمادگی داریم در این زمینه دانشجو از کشور قطر بپذیریم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: ایران آمادگی دارد در زمینه آموزش پرستار، به کشور قطر کمک کند.

دکتر نوربخش با اشاره به اینکه سیستم تامین اجتماعی بین النسلی است، گفت: برای اینکه سرمایه های این صندوق برای نسل های آتی حفظ شود باید سرمایه های صندوق را برای حفظ نسل های آتی سرمایه گذاری کنیم.

وی تاکید کرد: بخش عمده ای از اقتصاد ایران در صندوقهای بیمه ای شکل می گیرد، ضمن آنکه صندوق تامین اجتماعی در زمینه نفت و گاز و کارهای ساختمانی سرمایه گذاری های بزرگی انجام داده است.

وی در خصوص اعزام نیروی کار برای ساخت و ساز برای بازی های جام جهانی فوتبال درقطر در سال 2022 میلادی، گفت: ایران آمادگی دارد که نیروی کار برای ساخت و سازهای در دست اقدام برای آماده سازی زیرساخت های برگزاری این مسابقات در قطر اعزام کند.


مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: همچنین شرکتهای سرمایه گذاری تامین اجتماعی در زمینه معدن، دارو تجارب ارزشمندی دارند که می توانیم آنها را در اختیار قطر قرار دهیم.

وی ادامه داد: بسیاری از داروهای تولیدی که توسط سازمان تامین اجتماعی سرمایه گذاری شده از فناوری بالایی برخوردار هستند که قیمت آنها نسبت به داروهای مشابه خارجی کمتر است.


دکتر نوربخش یادآور شد: ایران تجارب ارزشمندی در زمینه قوانین مربوط به کارهای سخت و زیان آور دارد که حدود 20 سال است در ایران اجرا می شود و قطر می تواند از این تجارب استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha