وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از ساخت 2000 خانه بهداشت در کشور خبر داد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از ساخت 2000 خانه بهداشت در کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز پنج شنبه در یازدهمین جلسه شوراهای عالی استان که در مجلس قدیم شورای اسلامی برگزار شد گفت: این تعداد خانه بهداشت در استان هایی که فاقد خانه بهداشت هستند یا خانه های بهداشت آنها کم است ساخته می شود.

وی افزود: باید از فناوری اطلاعات برای جلوگیری از قاچاق دارو و تشخیص داروهای تقلبی استفاده کرد.

هاشمی ادامه داد: طی یکسال آینده زیرساخت های لازم در این خصوص ایجاد می شود.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیماری ها همچون کوه یخی هستند ادامه داد: با همکاری های بین بخشی می توان از بروز بیماری در بین افراد جامعه جلوگیری کرد.

قاضی زاده هاشمی از مسوولان وزارت کشاورزی خواست در بخش استفاده از سموم و واردات سم از خارج از کشور نظارت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه سیمای سنی جمعیت ایران تا سال 1404 بالای 30 سال می شود افزود: با افزایش سن بروز بیماری در افراد بیشتر می شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بیشترین عامل مرگ و میر در افراد به ترتیب به علت بیماری های قلبی-عروقی، خورد و خوراک نظیر نوع روغن ها مصرفی ، میزان مصرف بیش از حد نمک و شکر و غیره است.


** ایجاد 16 پایگاه هوایی امدادرسانی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تاکنون فقط یک پایگاه هوایی در شهرستان آمل وجود داشت.

وی افزود: به علت نبود پایگاه های هوایی امکان خدمات به موقع به مریض وجود نداشت.

وی ادامه داد: با کمک ارتش جمهوری اسلامی تاکنون 16 پایگاه هوایی در کشور ایجاد شده و امیدواریم با کمک مجلس در آینده ای نزدیک نیز یک ناوگان برای خدمات به موقع به مریضان و مصدومان ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha