پزشكان موفق به ابداع روشی جدید و بدون نیاز به جراحی برای درمان بیماری سینوزیت شدید یا مزمن شده‌اند.

به گزارش ایسنا، پزشكان بیمارستان گنگارام در هند استفاده از این تكنیك را آغاز كرده‌اند.
به گفته آنها این تكنیك «سینوپلاستی با بالن» نام دارد كه در ان یك بادكنك در ناحیه بیمار بینی باد می‌شود ودر نتیجه مسیر بسته شده، پاكسازی می‌شود.
این تكنیك ظاهرا به بهبود بسیاری از بیماران كمك كرده است.
روش معمول درمان سینوزیت حاد یا مزمن باز كردن مسیر بینی با جراحی به منظور رسیدن به منطقه مسدود شده و سپس برداشتن مخاط است.
پزشكان می‌گویند؛ این روش هم دردناك است و هم در برخی از موارد حین دسترسی به نقطه مورد نظر ممكن است استخوانها بشكند و احتیاج به درمان بلندمدت وجود داشته باشد.
بیماری سینوزیت در واقع التهاب سینوسها است. سینوس‌ها حفره‌هایی در اطراف مسیر بینی هستند. وقتی مخاط بینی و حلق شروع به جمع شدن در حفره سینوسی می‌كند، بیماری تشدید می‌شود و مسیر جریان هوا مسدود می‌گردد.
با جمع شدن مخاط در سینوس تنفس برای بیمار مشكل می‌شود و از آنجا كه هیچ خروجی برای تخلیه مخاط وجود ندارد به تدریج به سمت پایین و حلق حركت می‌كند. در این وضعیت، فرد در معرض ابتلا به عفونتهای ویروسی یا باكتریایی قرار می‌گیرد.
در واقع تماس با گرد وغبار می‌تواند شرایط را برای بیمار سخت‌تر و وخیم‌تر كند.
با این تكنیك جدید، این موانع مخاطی را می‌توان به راحتی و بدون جراحی برداشت و بیمار می‌تواند در همان روز درمان شده و به خانه بازگردد چون نیازی به بستری شدن ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha