رئیس اتحادیه پیشكسوتان جامعه كارگری ضمن تقدیر از مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی برای تلاش در جلوگیری از تجمیع منابع تأمین‌اجتماعی در سایر صندوق‌ها ، افزود: این اقدام در تاریخ سازمان تأمین‌اجتماعی ماندگار و برگ زرینی از عملكرد دكتر نوربخش به منظور جلوگیری از تضییع حقوق كارگران به حساب می‌آید.

سلامت نیوز:رئیس اتحادیه پیشكسوتان جامعه كارگری ضمن تقدیر از مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی برای تلاش در جلوگیری از تجمیع منابع تأمین‌اجتماعی در سایر صندوق‌ها ، افزود: این اقدام در تاریخ سازمان تأمین‌اجتماعی ماندگار و برگ زرینی از عملكرد دكتر نوربخش به منظور جلوگیری از تضییع حقوق كارگران به حساب می‌آید.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره كل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، حسن صادقی با بیان اینكه منابع درمان تأمین‌اجتماعی توسط كارگران و منابع سایر ارگان‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود، گفت: تجمیع منابع سازمان تأمین‌اجتماعی در بیمه سلامت كاملاً اشتباه بود.
وی افزود: نظام‌مندی سیستم مالی دولت باید به گونه‌ای باشد كه در هزینه‌ها نواقصی نباشد و دولت دچار بحران نشأت گرفته از هزینه‌های موازی نشود.
وی اظهار داشت: اساس بحث جدایی درمان از سازمان تأمین‌اجتماعی كه از سال‌های قبل مطرح بوده، دست‌اندازی به اموال بیمه‌شدگان بوده نه چارچوب منسجمی برای شكل دادن به هزینه‌های دولت.
صادقی با اشاره به اینكه منابع درمانی كارگران از محل  است، خاطرنشان كرد: در هیچ زمانی سهم سرانه درمان را از دولت نگرفتیم.
وی بحث جدایی درمان از سازمان تأمین‌اجتماعی را تخریب مقررات و تنظیم روابطی جدید در حوزه‌های درمانی برشمرد و افزود:‌ موضوع تبصره 2 ماده 49 قانون، دولت را مكلف كرده كه صندوق‌های بیمه‌ای كه در حوزه درمان فعالیت می‌كنند، زیرنظر وزارت بهداشت ادغام شوند.
صادقی تصریح كرد: براساس احكام قانون برنامه پنجم توسعه، درصورت تصویب این مصوبه و تجمیع منابع تأمین‌اجتماعی در سایر صندوق‌ها، این سازمان دچار مشكلات جدی می‌شد كه با قانون مغایرت كامل داشت.
رئیس اتحادیه پیشكسوتان جامعه كارگری اظهار داشت: براساس تبصره‌های 2 و 4 ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه، بخش‌های مستقیم و غیرمستقیم درمان سازمان تأمین‌اجتماعی و اموال و برنامه‌های بیمه‌شدگان و بازنشستگان این سازمان، از شمول ادغام و تجمیع در بیمه نظام سلامت مستثنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha