سازمان جهانی بهداشت در گزارشی اعلام كرد كه نابرابری در مسائل بهداشتی بین كشورهای مختلف جهان نگران كننده است.

به گزارش ایسنا، این گزارش نشان می‌دهد؛ متوسط طول عمر مردم ثروتمندترین و فقیرترین كشورهای جهان می‌تواند تا بیش از 40 سال تفاوت داشته باشد.

سازمان جهانی بهداشت در این پژوهش، سیستم‌های اولیه مراقبتهای بهداشتی را در سرتاسر جهان مورد آزمایش قرار داده و نابرابری‌ها و بی كفایتی‌های عظیمی را آشكار كرده است.

این سازمان هشدار می‌دهد كه كمبودها، وضعیت بهداشتی در جوامع مختلف را هم در داخل هر كشور و هم در بین كشورها به طور خطرناك و نگران كننده‌ای از حالت تعادل خارج كرده است.

در این گزارش خواسته شده تا اقدامات لازم برای تقویت مراقبتهای اولیه بهداشتی و مقابله با بی‌عدالتی در این عرصه صورت گیرد.

سازمان جهانی بهداشت در این گزارش بر روی سه نقصان در زندگی در طول قرن بیست و یكم تاكید كرده كه عبارت از جهانی سازی الگوهای ناسالم و غیربهداشتی زندگی، شهرسازی سریع و برنامه‌ریزی نشده و افزایش سن جوامع هستند.

این سازمان هشدار داد كه موضوعات فوق باعث افزایش شیوع بیماریهای مزمن مانند بیماریهای قلبی، سكته و سرطان می‌شود. در نتیجه نیاز به مراقبتهای بهداشتی طولانی مدت افزایش می یابد.

مارگارت چان دبیر كل سازمان جهانی بهداشت نیز در این باره تاكید كرد؛ دست روی دست گذاشتن چاره كار نیست بلكه تمركز روی مراقبتهای اولیه بهداشتی بهترین راه برای ایجاد یك تغییر مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha