سلامت نیوز: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه 25 دستگاه آمبولانس به منظور پوشش امدادی زائران عتبات عالیات به عراق اعزام شدند، گفت: در فاصله بین نجف تا کربلا به فاصله هر پنج کیلومتر یک دستگاه آمبولانس به همراه امدادگر و نجاتگر برای پوشش امدادی زائران مستقر خواهند شد.

 

به گزارش ایسنا، دکترپیرحسین کولیوند در مراسم اعزام کاروان عاشقان حسینی به منظور ارائه خدمات امدادی و درمانی عتبات عالیات صبح روز جمعه از محل سازمان امداد و نجات صورت گرفت، اظهار کرد: 25 دستگاه آمبولانس به همراه 60 امدادگر و نجاتگر راهی نجف می شوند تا پوشش امدادی زائران عتبات عالیات را در اربعین حسینی بر عهده بگیرند.

 

وی با بیان اینکه امدادگران و نجاتگرانی که امروز به کربلای معلی و نجف اعزام می شوند همگی از امدادگران و نجاتگران نمونه و گلچین شده از سراسر کشور هستند، افزود: برای نخستین بار است که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در قالب کاروان حسینی در عراق مستقر می شوند و از نجف تا کربلا به فاصله هر پنج کیلومتر یک دستگاه آمبولانس به همراه امدادگر و نجاتگر و تجهیزات کامل امدادی مستقر خواهند شد و پوشش امدادی زائران حسینی را بر عهده خواهند گرفت.

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص استقرار چادر برای اسکان زائران حسینی نیز گفت: 1500 تخته چادر در قالب کمپ ها مختلف و خیمه های سیار و 6000 تخته پتو برای اسکان زائران برپا شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه سه فروند بالگرد هم برای پوشش امداد هوایی مراسم اربعین حسینی در مرزهای چزابه، شلمچه و مهران استقرار یافته اند، یادآور شد: استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه نیز پوشش امداد و نجات را در مناطق مرزی برعهده دارند تا زائران حسینی با آرامش خاطر نسبت به عزیمت به کربلای معلی و نجف اقدام کنند.

براساس گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر، کاروان عاشقان حسینی به منظور ارائه خدمات امدادی و درمانی به زائران عتبات عالییات در نماز جمعه شهر همدان حضور خواهند یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha