سلامت نیوزعضو کمیسیون وزرات بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح تحول سلامت در کشور فقط متعلق به وزارت بهداشت نیست و 4 نهاد دیگر نیز باید پای کار بیایند.

علی کائیدی در گفت‌وگو با ایسکانیوز افزود: علاوه بر وزارت بهداشت، شهرداری، کمیته امداد، بهزیستی، آموزش و پرورش و وزارت کشور هم باید وارد اجرای این طرح شوند و با وزارت بهداشت برای محقق شدن اهداف این طرح همکاری کنند.

وی با بیان اینکه همکاری این دستگاه‌ها اجرای طرح را با موفقیت چشمگیری مواجه می‌کند، تاکید کرد: طرح تحول سلامت، تحولی بود که باید اتفاق می‌افتاد، این طرح در مجموع با توجه به رضایت‌مندی‌هایی که ایجاد کرده است تحولی برای نظام سلامت کشور به حساب می‌آید و مجلس باید راهکاری پیش‌بینی کند تا این طرح مستمر شود.

عضو کمیسیون وزرات بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از این که بودجه کافی برای بهبود شرایط موجود در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد، گفت: با اجرای این طرح اکنون مردم رضایت بیشتری از وضعیت درمان کشور دارند و شکایت‌ها بسیار کمتر شده است.

وی درباره تاثیر این طرح برسلامت حاشیه‌نشین‌ها نیز گفت: این مناطق تا به حال به رسمیت شناخته نمی‌شد، با این حال وزارت بهداشت در برنامه تحول، بهداشت حاشیه شهرها را نیز مورد توجه قرار گرفته است به این ترتیب بخش زیادی از مشکلات و آسیب‌های ناشی از انتقال بیماری‌ها که میان حاشیه‌نشین‌ها وجود دارد برطرح می‌شود.

کائیدی افزود: البته برای شناسایی نیاز‌ها و کاستی‌های این مناطق به همکاری کمیته امداد و بهزیستی نیاز است، نیروی انتظامی نیز باید امنیت این مناطق را تحت پوشش قرار دهد تا طرح به شرایط استانداردی در آنجا اجرا شود.

وی درباره اعتبارات مورد نیاز وزارت بهداشت برای انجام فعالیت‌های بیشتر نیز عنوان کرد: مجلس قصد دارد اعتبارات این وزارتخانه را دایمی کند به طوریکه اعتبارات هر سال بدون ارزش افزوده به وزارت بهداشت تعلق گیرد و این مساله استمرار داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha