رئیس بیمارستان امام حسین(ع) گفت: نیازمند کمک خیرین برای توسعه بخش ICU هستیم. هم‌اکنون با توجه به داشتن 21 تخت و کمبود تخت ویژه، متأسفانه تعدادی از بیماران نیازمند را در بخش‌های عادی مراقبت می‌کنیم.

سلامت نیوز: سید محمدتقی حسینی در گفت‌وگو با فارس گفت: بیمارستان امام حسین به عنوان تنها مرکز تروما در شرق تهران و بیمارستان معین شهرستانهای ورامین،پاکدشت،رودهن،بومهن، فیروزکوه و غیره است که در مواقع بحران می تواند چاره ساز این منطقه پرجمعیت باشد اما این در حالی است که این مرکز دارای 54 تخت اورژانس و 11 نفر متخصص طب اورژانس است که به صورت شبانه روزی حضور دارند.

وی افزود: پیاده سازی طرح تحول نظام سلامت باعث افزایش حدود 30 درصدی بار مراجعان به اورژانس شده تا حدی که در پذیرش بیمار اورژانسی با کمبود تخت مواجهیم و هزینه مورد نیاز برای رفع این کمبودها که خیرین می توانند پای کار بیایند یک میلیارد و 500 میلیون تومان است.

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) گفت: این بیمارستان به عنوان بزرگترین بیمارستان شرق تهران با 530 تخت فعال سالیانه پذیرای بیش از یک میلیون نفر جهت انجام خدمات تشخیصی و درمانی و حدود 10 میلیون نفر مراجعه کننده است.

وی ادامه داد: بخش سرطان این بیمارستان نیز فعالترین مرکز شرق استان تهران با ظرفیت 60 تخت شیمی درمانی به صورت سرپایی، بستری و روزانه 250 نفر مراجعه کننده برای درمانگاه رادیوتراپی ، 150 نفر برای خدمات رادیوتراپی و حدود 60 نفر برای شیمی‌درمانی را پوشش می دهد.

حسینی گفت: هم‌اکنون با کمک خیرین سلامت، خدمات فراوانی به بیماران و مراجعان ارائه می‌‌شود ولی همچنان نیازمند کمک آنها برای توسعه بخش ICU هستیم چراکه هم‌اکنون با توجه به داشتن 21 تخت و کمبود تخت ویژه متاسفانه تعدادی از بیماران نیازمند را در بخشهای عادی مراقبت می‌کنیم.

وی افزود:این در حالی است که بخش مراقبت ویژه با مجهزترین تجهیزات پزشکی و به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و فعالترین بخش‌های مراقبتهای ویژه در کشور محسوب شده و اکنون در حال آموزش دوره فلوشیب است و در تمام ساعات شبانه روز اساتید متخصص ICU بصورت مقیم در آن حضور دارند.

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) گفت: این مرکز درمانی جزء معدود بیمارستانهای دارنده موافقت اصولی برای ورود دستگاه توموتراپی را در سال 91 برای درمان بیماران سرطانی دریافت کرد ولی تاکنون به دلیل عدم تامین اعتبار مورد نیاز نتوانسته‌ایم دستگاه را خریداری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha