مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: در یکی از هتل‌های کربلای معلی آتش‌سوزی رخ داد و ۲ زائر ایرانی در این حادثه جان خود را از دست دادند.

سلامت نیوز: محسن نظافتی در گفت‌وگو بافارس، گفت: روز گذشته در هتل جنت‌المصطفی در کربلای معلی آتش‌سوزی رخ داد که در آن هتل زائران ایرانی مستقر بودند.

وی ادامه داد: این زائران تحت پوشش سازمان حج و زیارت نبودند و مرکز پزشکی هلال احمر برای کمک به آنها اعزام شد اما متاسفانه ۲ نفر از این زائران جان خود را از دست دادند و چند نفر نیز دچار شکستگی شدند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه صدور ویزا در مرز عراق لغو شده است و تنها مهر خروج بر گذرنامه‌ها زده می‌شود انتظار است که مقداری روند خروج زائران روان‌تر شود.

نظافتی تصریح کرد: تاکنون نزدیک به 200 هزار نفر از ایران عازم کربلای معلی شدند و افرادی که می‌خواهند ویزای خود را از شهر محل اقامت خود دریافت کنند تا پایان روز شنبه سایت سازمان حج و زیارت باز است و می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی به زائران توصیه کرد: در مرزها سعه‌صدر داشته باشند چرا که ممکن است ساعت‌ها پشت مرز منتظر بمانند چون در پایانه عراق امکانات به اندازه‌ای نیست که بتواند پاسخگوی تمام زائران باشد.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: امکانات خوبی برای زائران در نظر گرفته شده است و تکیه و موکب‌های زیادی راه‌اندازی شده است. تاکنون 45 کامیون آب به مرزها اعزام شده تا زائران بتوانند در شرایط خوبی ساعت‌های انتظار خود را سپری کنند.

نظافتی افزود: با توجه به حجم زیاد متقاضیان پیش‌بینی ما این است که امسال حدود 800 هزار تا یک میلیون زائر ایرانی در ایام اربعین حسینی در کربلای معلی حضور داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha