رییس کمیته علمی انجمن "ام اس" ایران، گفت که یکی از شایعترین علامت های بیماری ام اس، تاری دید است که بدنبال آن فرد دچار افت دید و از بین رفتن بینایی می شود.

دکتر "محمدعلی صحراییان"، در گفت وگو با ایرنا افزود: تاری دید ناشی از ام اس، به این صورت است که فرد احساس می کند اشیا را از پشت شیشه مات می بیند و این حالت برای 24 ساعت طول می کشد.
وی با بیان اینکه علایم ام اس طیف وسیعی دارد، گفت: ام اس، به علت تخریب بافت میلین بافت عصبی مرکزی ایجاد می شود و بسته به محلی از دستگاه عصبی که تخریب می شود، علایم بیماری نیز متفاوت است که در بین علایم مختلف، تاری دید بیشتر مشاهده می شود.
به گفته این متخصص، تاری دید ناشی از ام اس، خصوصیاتی دارد که با مراجعه به پزشک و مشاهده تصویر ام آر آی، تشخیص داده می شود.
دکتر صحراییان، افزود: اگر بافت میلین قسمت حرکتی تخریب شود، فلج اندامها اتفاق می افتد و اگر در سیستم تعادلی باشد، بیمار دچار اختلالات در تعادل می شود.
وی با بیان اینکه عوامل محیطی و ژنتیکی در بروز ام اس موثر است، گفت: از بین عوامل محیطی تشدید کننده ام اس، استرس و تنش های عصبی بیشترین تاثیر را دارند و بطور ژنتیکی این بیماری در نژاد سفید نسبت به نژادهای زرد و سیاه، بیشتر بروز می کند.
رییس کمیته علمی انجمن ام اس ایران، تصریح کرد: علت بیماری و درمان قطعی آن هنوز ناشناخته است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اضافه کرد که تاکنون از داروهای مختلفی برای کنترل بیماری ام اس استفاده شده و در حال حاضر برای پیشگیری از حملات بیماری، اینترفرون های بتا مورد استفاده قرار می گیرد.
ام اس، بیماری مزمنی است که عمدتا در سنین بین 20 تا 40 سالگی بروز می کند و در زنان بیشتر دیده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha