شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 130127

یک متخصص بیماری‌های پوست و مو با تاکید براینکه نمی‌توان تیرگی چشم را به طور کامل از بین برد، گفت: کرم‌های دور چشم و داروهای دیگر در این زمینه تنها تا حدودی باعث بهتر شدن شرایط می‌شوند و حتی راه‌های درمانی PRP و لیزر نیز تیرگی چشم را از بین نمی‌برند.

سلامت نیوز: یک متخصص بیماری‌های پوست و مو با تاکید براینکه نمی‌توان تیرگی چشم را به طور کامل از بین برد، گفت: کرم‌های دور چشم و داروهای دیگر در این زمینه تنها تا حدودی باعث بهتر شدن شرایط می‌شوند و حتی راه‌های درمانی PRP و لیزر نیز تیرگی چشم را از بین نمی‌برند.

دکتر منصور نصیری کاشانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تیرگی چشم حاصل رنگدانه‌های موجود در پوست این ناحیه از چشم و بستر عروقی است، گفت: تیرگی چشم به صورت نژادی و فامیلی در افراد وجود دارد و به همین دلیل هر چه به سمت شرق می‌رویم، تیرگی چشم در افراد بیشتر مشاهده می‌شود و ایرانی‌ها که در شرق مدیترانه قرار دارند، مقداری از تیرگی چشم را دارند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: وقتی گفته می‌شود که افراد به صورت فامیلی از تیرگی چشم برخوردارند به این معناست که برخی از خانواده‌ها، افراد بیشتری درگیر این موضوع هستند و تیرگی چشم این افراد در برخی روزها بیشتر و در برخی روزها کمتر است.

وی در خصوص تفاوت میزان تیرگی چشم در افراد اظهار کرد: این تفاوت نشان دهنده این است که عوامل محیطی نیز مانند خواب نامناسب، دیر خوابیدن، بد خوابیدن، استعمال دخانیات، تغذیه نامناسب، به موقع نخوردن غذا و استرس در شدت و ضعف تیرگی چشم افراد موثر است.

این متخصص بیماری‌های پوست و مو یادآور شد: در افرادی که به صورت ژنتیکی و نژادی دارای تیرگی چشم هستند، نمی‌توان دخالت درمانی کرد اما درمورد عوامل محیطی می‌توان پیشگیری کرد.

نصیری کاشانی با اشاره به اینکه ارتباط فرد با محیط، استنشاق هوای سالم، آب و تغذیه سالم به طور کلی در بدن و پوست تاثیرگذار است، بیان کرد: اگر ماده‌ای برای بدن مضر باشد برای پوست نیز ضرر دارد.

دانشیار مرکز آموزش و پژوهش تحقیقات پوست و جذام مصرف غذاهای آب‌پز، مواد دارای آنتی اکسیدان، سبزیجات و موادی مانند هویج که منجر به آسیب‌پذیری کمتر ما در برابر خورشید می‌شود را برای پوست مناسب دانست و گفت: مصرف بیش از حد گوشت قرمز برای پوست و بیماری‌های قلبی و عروقی مشکل‌ساز است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افراد باید تا حد امکان از نوشیدنی‌های شیرین و گازدار اجتناب کنند و آب را که مناسب‌ترین نوشیدنی است، جایگزین آن کنند. مصرف گوشت سفید مانند مرغ و ماهی نیز مشکلی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha